سردار حیدر عباس زاده روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، قتل و آدم ربایی از جمله جرائم خشن است.
وی ادامه داد: 97 درصد پرونده های جرائم خشن نیز در این بازه زمانی کشف شده در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 72 درصد بود.
به گفته سردار عباس زاده، از ابتدای امسال تا کنون پرونده های تیراندازی ها با شاکی خصوصی نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشت و 91 درصد از پرونده ها که در این خصوص در کلانتری ها باز شده به نتیجه رسیده است.
این مقام مسئول گفت: این تیراندازی ها بیشتر به سمت افراد، منازل شهروندان، خودروها و اماکن عمومی و خصوصی انجام می شود که با تمهیدات اتخاذ شده این پدیده 32 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشت.
سردار عباس زاده به موضوع کشف و خلع اسلحه های غیرمجاز و گرم نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری به طور متوسط هر ماه سه طرح جمع آوری سلاح های غیرمجاز در استان اجرا شده که در این راستا 2 هزار و 819 قبضه سلاح جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: از این میزان کشفیات، تعداد 507 قبضه اسلحه جنگی و مابقی شکاری بود.
به گفته این مقام انتظامی، 2 هزار و 275 شروری که به سمت منازل مردم یا اماکن تیراندازی کرده اند نیز در این مدت دستگیر شدند.
وی افزود: با تلاش های شبانه روزی همکاران در 9 ماه سال جاری 86 درصد سرقت ها کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش کشفیات بوده است .

*** کشف بیش از هشت تن مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: هشت تن و 279 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی 9 ماه سپری شده از سال کشف شده که این آمار در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش داشت.
به گفته وی، 430 قاچاقچی مواد افیونی هم در این مدت شناسایی و دستگیر شدند.

** کشف بیش از 2 تریلیون کالای قاچاق در خوزستان
سردار عباس زاده همچنین در خصوص کشف و مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان خوزستان خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده طی 9 ماه سپری شده از سال 2 تریلیون و 662 میلیارد و 623 میلیون و 836 هزار ریال بود که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 313 درصد افزایش داشت.
تهرام/9343/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.