به گزارش ایرنا، شرکت پخش فرآورده های نفتی ناحیه ماهشهر چندی پیش با ابلاغیه ای به جهاد کشاورزی هندیجان اعلام کرد تحویل سوخت به ادوات کشاورزی در سامانه تجارت آسان از تاریخ اول دی امسال منوط به پیوست تصویر سند مالکیت ادوات کشاورزی است.
این موضوع موجب نگرانی کشاورزان هندیجانی دارای تراکتور قدیمی فاقد سند مالکیت، ایجاد کرد به طوری که سبب مراجعه مکرر آنها به جهاد کشاورزی و گلایه بابت تاخیر در تایید سوخت آنها شد.
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی هندیجان، حدود 65 درصد تراکتورها(مدل 73 به پایین) در این شهرستان فاقد سند مالکیت بوده و تنها دارای یک دفترچه قدیمی که توسط بنگاه توسعه کشاورزی در گذشته صادر شده و برخی همین دفترچه را نیز ندارند.
جمشید اسلامیان روز شنبه در این باره به ایرنا گفت: حدود 25 درصد از تراکتورهای مدل 73 به بالا نیز که داری سند هستند به نام مالک فعلی نیست و این موضوع نیز مشکلاتی را برای تایید سوخت کشاورزان ایجاد کرده است.
وی افزود: طرح راستی آزمایی ادوات کشاورزی در این شهرستان انجام و آمار تراکتورها با سوخت دریافتی مطابقت داشته و مشکلی در این خصوص گزارش نشده است.
رییس روابط عمومی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح راستی آزمایی و پایش تراکتورها در شهرستان های زیر مجموعه این منطقه از جمله هندیجان به منظور کنترل و نظارت بر مصرف فرآورده های نفتی چندی پیش آغاز و به پایان رسید.
مهرداد مفرشی با بیان اینکه اکنون مشکلی برای تحویل سهمیه سوخت تراکتورهای کشاورزان در هندیجان وجود ندارد افزود: سوخت تراکتورهای فاقد سند در هندیجان نیز مانند آنچه در شهرستان شادگان انجام شده تا اطلاع ثانوی با دفترچه قدیم و معرفی جهاد کشاورزی( تکمیل فرم شماره 9) به آنها تعلق می گیرد و قطع نخواهد شد.
وی ادامه درد:کشاورزان در این مدت باید برای دریافت اسناد مالکیت ادوات کشاورزی خود اقدام کنند.
هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی استان خوزستان است.
این شهرستان فاقد اداره مستقل پخش فرآورده های نفتی است و زیر نظر پخش ماهشهر فعالیت می کند.
شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان در شهرستان های خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر، هندیجان و امیدیه خدمت رسانی می کند.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.