به گزارش ایرنا فریدون غلامی روز پنجشنبه در نشست خبری کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان قطع نخاعی استان در اهواز اظهار داشت: جانبازان با وجود فشارهای جسمی فراوان در این سال ها همچنان به عنوان اسوه های مقاومت در تمامی عرصه‌ های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی حضوری فعال دارند.
وی با بیان اینکه توانمندی های جانبازان نخاعی در این کنگره معرفی می شود، افزود: جانبازان گرانقدری بوده اند که در محروم ترین مناطق کشور بیشتر از سایر مسئولان به مردم خدمت رسانی کرده اند که باید به جامعه معرفی شوند.
دبیر کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان قطع نخاعی خوزستان گفت: نقش زنان جانبازان قطع نخاعی نیز به عنوان ایثارگران گمنام در این کنگره به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد چرا که نقش آن ها در همراهی این ایثار و مقاومت بی بدیل است.
وی افزود: در جامعه ای که زنان و مردان با کوچکترین مشکل تا پای طلاق پیش می روند، همسران جانبازان با تمامی کم لطفی ها و مشکلات پای مردان خود مانده اند و ایثار می کنند.
وی تصریح کرد: نقش خوزستان در دوران دفاع مقدس بی بدیل بوده و پس از جنگ نیز در تمامی عرصه های صنعتی و اقتصادی در کشور تعیین کننده بوده است.
غلامی با بیان اینکه خوزستان نماد ایثارگری و مقاومت است، افزود: متاسفانه متولیان امر در استان درگیر امور روزمره خود شده اند؛ جانبازان نخاعی استان در بحث بهداشتی و رفاهی با مشکلات فراوانی همراه هستند.
وی ادامه داد: جانبازان نخاعی با داشتن شرایط روحی و روانی آسیب هایی را به زندگی خود وارد می کنند که این موارد نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت: اقداماتی که کشورهای غربی برای نیروهای آسیب دیده از جنگ خود انجام می دهند قابل توصیف نیست اما ما برای جانبازان خود هیچ نکرده ایم.‌
دبیر کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان قطع نخاعی خوزستان افزود: جانبازان استان خوزستان برای تردد در اماکن اداری، فضای شهری و معابر با مشکلات فراوانی مواجه هستند که این موارد نیز در این کنگره باید به صورت ویژه بپردازیم.
وی اظهار داشت: اکنون ستاد دایمی ویژه این کنگره تشکیل شده و ستادهای اجرایی، محتوایی و همچنین کمیته های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی افزود: برگزاری شب شعر، فراخوان داستان، برگزاری تئاتر و‌ سرود خیابانی، فراخوان مقاله، طراحی و نقاشی در سطح مدارس، چاپ کتاب زندگی نامه جانبازان شهید و برنامه های فرهنگی و ورزشی نیز پیش از برگزاری این کنگره پیش بینی شده است.
وی گفت: همچنین نامگذاری محلی به نام جانبازان شهید نخاعی در اهواز پیش بینی شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
غلامی خواستار همکاری سپاه، استانداری، ارتش، بنیاد شهید، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و نهادهای مربوطه دیگر برای برگزاری این کنگره شد و افزود: صاحب نظران حوزه های فرهنگی، انجمن های دانشجویی، دانش آموزی و بسیج هنرمندان نیز در بخشی از این کنگره حضور دارند.
دبیرکل کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان نخاعی خوزستان نیز در این نشست گفت: جانبازان اصلی همسران ما هستند که سالها در کنار جانبازان ایثارگری کردند؛ خیلی از این جانبازان گرامی در غربت به شهادت رسیدند و هیچ‌ مسئولی از آن‌ها دلجویی نکرد.
عبدالعلی ذاکری با بیان اینکه این کنگره به منظور معرفی ظرفیت های خوب این جانبازان برگزار می شود، افزود: باید از همایش هایی که هزینه های سنگین به دنبال دارد خودداری شود و بیشتر به مشکلات جامعه و بخصوص مشکلات فرهنگی و اجتماعی جانبازان استان توجه شود.
وی تصریح کرد: این کنگره به مسئولان گوشزد می کند که جایگاه جانبازان را جدی تر بگیرند و از دانش و تجربیات آنها برای رفع معضلات جامعه استفاده کنند.
کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان قطع نخاعی خوزستان اواخر اسفندماه سال جاری در اهواز برگزار می شود.
خوزستان 120 جانبازان قطع نخاعی داشته که 20 تن از آن ها به درجه رفیع شهادت نائل آمده و 100 جانباز دیگر در قید حیات هستند.
7152/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.