سردار عبداله نظرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای طرح تشدید کنترل مرزهای آبی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، ماموران دریابان آبادان و ماهشهر در سه عملیات جداگانه ، سه فروند شناور باری و صیادی را در مناطق ساحلی خوزستان مورد بازرسی قرار دادند و 47 هزار لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق را پیش از خروج از آب های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف کردند.
وی گفت: در این پیوند 14 متهم به قاچاق سوخت پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند ضمن آنکه شناورهای حامل سوخت به پایگاه های دریابانی منطقه برای تخلیه سوخت و تحویل آن به نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران انتقال یافتند.
مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز برعهده اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد داشتند سوخت قاچاق را در بازار 'فوب' خلیج فارس به فروش برسانند افزود: ماموران دریابانی با شدت و قاطعیت با پدیده قاچاق سوخت در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس برخورد می کنند.
در ماه های اخیر با نوسانات ارزی و اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها، افراد سودجو را بر آن داشته تا با فعالیت غیرقانونی ، بخشی از سرمایه ملی را به خارج قاچاق کنند و سود نامشروع زیادی را به جیب بزنند.
در آذر گذشته نیز حدود 115هزار لیتر سوخت قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان از شناورهای صیادی و باری کشف و ضبط شد.
در این مدت ورود کالای قاچاق به بنادر و سواحل خوزستان در مقایسه با پیش از نوسانات ارزی ، کاهش قابل توجهی داشته و فروش و عرضه کالاهای ته لنجی نیز در شهرهای بندری خوزستان کم شده است.
چندی پیش رضا نجاتی مدیرکل امنیتی ، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان در خصوص پدیده قاچاق سوخت به خبرنگار ایرنا گفته بود تا زمانی که مساله اشتغال و کسب و کار در مناطق ساحلی خوزستان حل نشود پدیده قاچاق به صورت ریشه ای حل نخواهد نشد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.