عبدالمحمد جرجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و پرورش دزفول یکی از بزرگترین و در عین حال پیرترین آموزش و پرورش های استان خوزستان محسوب است که بیش از 92 سال از عمر مفید آن می گذرد و به دلیل این قدمت مشکلات خاصی نیز دارد.
وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش دزفول را سن بالای نیروی انسانی دانست و گفت: سالانه بین 300 تا 350 نفر از نیروهای آموزش و پرورش دزفول بازنشسته می شوند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: با توجه به مهاجرپذیربودن دزفول و ورود افراد از سایر استان ها با فرهنگ های متفاوت نیاز است دانش آموزان آموزش های خاصی ببینند.
وی اظهار داشت: برخی نقاط شهر دزفول از جمله انجیرک، پیام نور و سنجر به خاطر مهاجرپذیر بودن مناطق جدیدی بوجود آورده اند که از زیرساخت های لازم برخوردار نیستند البته با هماهنگی و همکاری نیروهای آموزش و پرورش کمترین مشکلات را در این مناطق شاهد بوده ایم.
جرجانی بیان کرد: امسال 800 تا یکهزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی، مهاجرت و دیگر مشکلات کاهش یافت که این موضوع باعث افزودن 17 هزار و 500 ساعت اضافه کار به دیگر فرهنگیان شد.
وی افزود: مشکل کمبود نیرو با مسئولان استانی، نماینده دزفول و دیگر مسئولان شهری مطرح و جذب 800 نفر در آموزش و پرورش دزفول از طریق وزارتخانه پیگیری شد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه هنوز جذب این تعداد نیرو ابلاغ نشده است، گفت: ثبت نام در این آزمون پس از ابلاغ رسمی وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
وی تامین اعتبار این تعداد نیرو نیازمند صدور مجوز لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: مشکل کمبود نیروی انسانی با جذب این این تعداد نیرو برطرف می شود.
جرجانی انتشار شایعاتی مبنی بر استخدام غیرقانونی در آموزش و پرروش دزفول را بی اساس خواند و اظهار داشت: تقاضا درخصوص جذب در آموزش و پرورش دزفول بسیار زیاد است ولی استخدام فقط از طریق قانونی و برگزاری آزمون انجام می شود زیرا دستگاه های نظارتی اجازه چنین کاری را نخواهند داد.
وی با بیان اینکه پس از اخذ مجوز نحوه ثبت نام از خبرگزاری های رسمی اعلام خواهد شد، افزود: این نیروها به صورت خرید خدمات (پیمانکاری) جذب خواهند شد که برای استخدام این افراد و تامین حقوق آنها سالانه 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان دزفول افزون بر 78 هزار دانش آموز دارد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.