به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز چهارشنبه در جلسه تبیین قانون بخشودگی جرایم بانکی واحدهای تولیدی در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه اقتصاد خوزستان اگر بهبود یابد در اقتصاد کشور تاثیر گذار است بیان کرد: خوزستان نخستین استان در کشور است که خانه داوری را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی توسط قوه قضاییه ایجاد کرده است.
وی گفت: کارگروهی به نام اقتصاد مقاومتی نیز در اداره کل دادگستری خوزستان راه اندازی شده که در آن به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی می شود.
معاون پیشگیری اداره کل دادگستری خوزستان افزود:تولید کنندگان خوزستان از بین خود 10 نماینده را به این کارگروه معرفی کنند تا برای حل مسایل در این حوزه حضور داشته باشند.
حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: در صورتی که دادگستری پشتیبان مشکلات واحدهای تولیدی باشد این مسایل و مشکلات حل می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد هستند که نمی خواهند مشکلات واحدهای تولیدی حل شود افزود: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی باید مشارکت و همبستگی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: باید سندهای اقتصادی برای حل مشکلات حوزه تولید و اقتصاد خوزستان تهیه شود.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: در سال 96 به دلیل مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن روبه رو شدند و قادر به پرداخت بدهی بانکی خود نبودند قانونی مبنی بر بخشودگی جرایم بانکی آنها تبیین شد که متاسفانه بانک ها این قانون را اعمال نکردند.
بیژن پناهی زاده افزود:در ابتدا میزان بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی در این قانون پنج میلیارد ریال بود که با رایزنی انجام گرفته این سقف برداشته شد و شامل افرادی می شود که زیر 40 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و افرادی که تا پایان سال 96 امکان پرداخت بدهی خود را نداشتند شامل این قانون می شوند.
وی گفت: طبق این قانون بانک ها موظف به بخشودگی جرایم هستند اما از ابتدای امسال تاکنون این قانون را اجرا نکرده اند.
پناهی زاده افزود: همچنین بر اساس این قانون سود دیرکردی که بانک ها بر مبلغ اصلی تسهیلات سالانه می افزایند باید بر اساس قرارداد اولیه با واحد تولیدی باشد.
در این نشست تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی خوزستان حضور داشتند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.