مدیر کل تصفیه و امور ورشکستکی قوه قضاییه در سفر به ساوه از احیای ۵۰ کارخانه به همت این اداره خبرداد.

به گزارش ایلنا از اراک، حاجعلی مدیرکل تصفیه و امور ورشکستکی قوه قضاییه در حاشیه دیدار از یک واحد تولیدی که از سال ۹۳ دچار ورشکستکی شد و با اقدامات اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه دوباره به چرخه تولید بازگشته؛ گفت: حمایت از واحد‌های تولیدی ورشکسته از مهمترین اهداف این اداره کل در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و در همین راستا در ۳ سال اخیر حدود ۵۰ کارخانه احیا شدند و بیش از ۶ هزار کارگر به کار‌های خود بازگشتند.

حاجعلی با اشاره به اینکه این کارخانه بر اساس قانون باید تعطیل می‌شد و کارگران آن بیکار می‌شدند افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای ایجاد تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی و با دستور مسئولین قوه قضاییه اقداماتی در راستای احیای این کارخانه انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه در سه شیفت بیش از هفتصد نفر مشغول کار هستند، اضافه کرد: هدف ما از این بازدید عرض خدا قوت و بررسی عملکرد این کارخانه است.

شرایط بد اقتصادی علت افزایش نرخ ورشکستگی کارخانجات

مدیر کل تصفیه و امور ورشکستکی قوه قضاییه در ادامه علل افزایش نرخ ورشکستگی کارخانجات در چند سال اخیر را شرایط بد اقتصادی، تحریم، رکود،تورم، نظام پولی و بانکی و واردات بی رویه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در پروسه ورشکستگی دخیل نیست، گفت: پس از ورشکستگی با تصفیه و فروش اموال شرکت ورشکسته بدهکاری آن را به بستانکاران پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما پیش از تصفیه با یک همت مضاعف و در راستای سیاست‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی سعی بر احیا و بازسازی کارخانجات داریم و این یک افتخار و وظیفه ما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.