به گزارش ایرنا حسین لامی زاده روز چهارشنبه در نشست هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان در اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید به دنبال راه های اثربخش برای آگاهی بخشی اقشار مختلف ازجمله دانشجویان، دانش آموزان و کارگران باشیم.
وی با بیان اینکه در مبارزه با موادمخدر در خوزستان رضایت داریم اما شرایط مطلوب نیست افزود: با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر، دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها میزان کشفیات مواد مخدر رشد داشته و این به معنای آنست که زنگ خطر در این خصوص همیشه وجود داشته است.
لامی زاده با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه های فرهنگی در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد و شهید چمران اهواز مقرر شد از ظرفیت اساتید برای فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با موادمخدر استفاده شود.
وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه باید در سال های 1396 تا 1400 در حوزه مواد مخدر کاهش 25 درصدی در تقاضا داشته باشیم.
لامی زاده شرایط خوزستان را در بحث موادمخدر ویژه بیان کرد و یادآور شد: دسترسی به شرایط بهتر در خوزستان نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و سازمان ها است اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم که برخی مدیران ارشد استان اهتمام لازم را ندارند از این رو لازم است تا به آنان درخصوص لزوم آگاهی بخشی اطلاع رسانی شود.
بیش از 100 کمپ ترک اعتیاد و 150 مرکز متادون درمانی(MMT) در خوزستان وجود دارد که با همکاری دستگاه هایی مانند بهزیستی، معاونت غذا و دارو و علوم پزشکی به ارایه خدمات درمانی به افراد درگیر این آسیب می پردازند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.