به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمان و مواکب اربعین حسینی اظهار داشت: زیرساخت های مرزهای شلمچه و چذابه در اربعین امسال به نسبت سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و با کمترین ضعف ها برای خدمت رسانی به زائران مواجه بودیم.
وی افزود: در سالهای گذشته در بحث توسعه جاده ها، آبرسانی و برق رسانی مشکلات فراوانی در مرزهای استان مشاهده می شد که امسال به همت مسئولان استان این زیرساخت ها بهبود پیدا کرد و شرایط خوبی را شاهد بودیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پایانه مرزی چذابه به نسبت مرز شلمچه شرایط سخت تری برای تردد زائران و امکانات رفاهی داشت اما امسال به همت مواکب و زیرساخت هایی که تدارک دیده شد و استقبال خوب مردم از سراسر کشور را به دنبال داشت:
وی بیان کرد: موکب ها در بین مسیرهای منتهی به مرزهای استان در اربعین سال جاری برای زائران سنگ تمام گذاشتند و به صورت شبانه روزی برای تامین آب و غذای مورد نیاز زائران در تلاش بودند که جای تقدیر دارد.
آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: مواکب ایرانی و عراقی در آن سوی مرزها نیز در مسیر نجف و کربلا و سایر شهرهای عراق به خوبی و با بیشترین امکانات رفاهی پذیرای زائران اربعین بودند.
همچنین حجت الاسلام سید محمود موسوی در این خصوص اظهار داشت: آیین تجلیل از مدیران مواکب و مسئولان شهرستانی هر ساله پس از اربعین برگزار می شود.
وی افزود: امسال این آیین در شهرهای باوی، بهبهان، رامهرمز، شادگان و برخی دیگر از شهرهای استان برگزار شده و امروز نیز در شهرستان اهواز از 200 موکب دار اربعین حسینی تجلیل به عمل آمد.
رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: در سال جاری موکبداران تلاش مضاعفی برای خدمت رسانی به زائران اربعین داشتند و تجلیل از این تلاشگران کمترین کاری است که می توانیم در جواب زحمات آن ها داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این برنامه علاوه بر تجلیل، نظرات و پیشنهادات موکب داران نیز برای ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی به زائران مطرح شد.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امسال در زمینه اسکان دائمی مواکب اقدامات خوبی صورت گرفت و بی شک سال های آینده نیز این خدمات افزایش می یابد.
در آیین تجلیل از خادمان و مواکب اربعین حسینی در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان از 200 موکب دار شهرستان اهواز تجلیل به عمل آمد. پیش از این نیز در برخی از شهرهای استان نیز این آیین تجلیل برگزار شده است.
7152/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.