به گزارش ایرنا گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان یکی از مجموعه های صنعتی مهم استان محسوب می شود که در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
این وضعیت باعث ایجاد اعتراضات متعدد کارگری در سطح شهر اهواز شده و اوج آن طی سه هفته اخیر بوده است و نمونه آن راهپیمایی امروز صبح کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران است که پس از طی مسیر استانداری به سمت فرمانداری اهواز، خیابان سلمان فارسی را در پیش گرفته و با سردادن شعار مسیر خود را از خیابان سی متری به سمت خیابان طالقانی و میدان شهدای این شهر تا نزدیکی استانداری خوزستان ادامه دادند.
مطالبات این کارگران تنها به پرداخت حقوق معوقشان ختم نمی شوند و خواستار فعالیت مجدد خطوط تولید با تمام ظرفیت، تامین مواد اولیه تولید و همچنین تعیین مالک صالح برای شرکت هستند.
بانک ملی هم اکنون به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران محسوب می شود و از آنجایی که این بانک بنگاه داری را وظیفه خود نمی داند تاکید بر واگذاری آن دارد.

*تشکیل کارگروه بررسی مشکل کارگران معترض
سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز گذشته از تشکیل کارگروه رسیدگی به مشکل کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه در این کمیسیون خبر داد و گفت: ادامه این بررسی ها در جلسه آینده کمیسیون اجتماعی با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد برگزار می شود.
این درحالی است که قرار بود دیروز مشکلات کارگری استان در کمیسیون اجتماعی با حضور این وزرا بررسی شود که در نهایت این نشست با حضور تعدادی از نمایندگان آنها برگزار شد.
گفتنی است، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد که حدودا چهار هزار کارگر دارد.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.