عبدالامیر خطیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تیم مدرسه پاییز اهواز با درخشش در لیگ دسته یک و کسب عنوان نایب ‌قهرمانی در این رقابت ها، به لیگ برتر صعود کرد.
وی با بیان اینکه تیم مدرسه پاییز اهواز با تیم قهرمان مسابقات هم‌ امتیاز بود و به دلیل اختلاف پوئن ‌شکنی نایب قهرمان شد افزود: شطرنج خوزستان از نظر پرورش بازیکن، یکی از استان های فعال و موفق کشور است که می تواند برای سایر استان های کشور یک الگو باشد.
وی گفت: هم اکنون برخی از هیات های شطرنج شهرستانی به خوبی در حال فعالیت هستند و مسابقات بسیاری برگزار می کنند که جای امیدواری است.
خطیب زاده با بیان اینکه یک هزار شطرنج باز سازمان یافته در خوزستان فعالیت می کنند افزود: شطرنج ورزشی است که بسیاری از مردم در خانه ها و یا در گوشی موبایل خود آن را بازی می کنند لذا می توان گفت در بعد همگانی یک جامعه 30 هزار نفری در خوزستان شطرنج بازی می کنند.
وی ادامه داد: تلاش ما حضور مداوم شطرنج بازان خوزستانی در رقابت های بین المللی مختلف است چرا که این موضوع باعث تجربه بیشتر ورزشکاران استان می شود.
وی با اشاره به اینکه یک شطرنج باز به اندازه یک بوکسور حرفه ای انرژی مصرف می کند افزود: مسابقات تمام رشته های ورزشی یک یا 2 روز طول می کشد اما مسابقات شطرنج چند روز زمان می برد و شاید یک بازی چهار ساعت طول بکشد لذا توانایی ذهنی و جسمی شطرنج بازان به مراتب بیش از برخی رشته های دیگر است.
رییس هیات شطرنج خوزستان توجه به رده های پایه را از اولویت های این هیات دانست و گفت: شطرنج خوزستان از گذشته تا دیرباز در دوره های مختلفی قهرمانانی به ایران معرفی کرده که در آسیا و جهان عنوان دار بودند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.