به گزارش ایرنا سید عبدالله موسوی روز جمعه در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه تجهیزات نفت و حفاری ساخت داخل در اهواز اظهارداشت: در مواردی در پرداخت حقوق کارکنان و نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران مشکلاتی به وجود آمده که در تلاش برای رفع آن هستیم.
این مقام مسئول در شرکت ملی حفاری ایران گفت: پرداخت این مطالبات برای ما به دلیل نیازهای حفاری از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی پرداخت مطالبات نیروی انسانی را مکمل مطالبات تامین کنندگان و سازندگان تجهیزات دانست و ادامه داد: به محض اینکه پولی به این شرکت پرداخت شود می توانیم مطالبات عقب افتاده صنایع و سازندگان را پرداخت کنیم.
موسوی که روز گذشته با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران منصوب شد یکی از برنامه های کاری خود را پرداخت به روز حقوق کارکنان و نیروی انسانی این شرکت اعلام کرد.

*مطالبات چهار هزار میلیارد ریالی سازندگان
رییس هیات مدیره انجمن تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مبلغ مطالبات سازندگان و صنایع استان از شرکت های وابسته به وزارت نفت در خوزستان را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مهم ترین بخش این مطالبات مربوط به شرکت ملی حفاری ایران است.
علی کرانی یادآور شد: یکی از دلایل حضور کمرنگ سازندگان و تامین کنندگان نفتی استان در دهمین نمایشگاه تجهیزات نفت و حفاری ساخت داخل ، پرداخت نشدن این مطالبات است.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برپا شده است.

حدود 90 درصد صنایع کوچک خوزستان به عنوان سازنده و تامین کننده تجهیزات نفتی محسوب می شوند و بر همین اساس بیشترین میزان اشتغال در این صنایع به وجود آمده اما با این وجود نزدیک به یک سال است که پیمانکاران و سازندگان کالا و صنایع نفتی نتوانسته اند مطالبات خود را از شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت دریافت کنند.
شرکت ملی حفاری ایران که در سال 1358به عنوان یک شرکت تابعه از شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد، هم‌ اکنون با در اختیار داشتن 75 دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ ای از ماشین‌ آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌ های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان‌ کاری و لوله‌ گذاری، بیش از 90 درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌ های نفتی ایرانی فراهم، و در عمل به صورت خودگردان فعالیت می کند.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، کارون و مارون روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و بیش از یکصد میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.ستاد مرکزی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز مستقر است.
9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.