به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در دیدار نمایندگان یک شرکت اقتصادی و سرمایه گذاری از فدراسیون روسیه، با اشاره به مناسبات سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی تهران و مسکو تصریح کرد: این استان ظرفیت های بالقوه و بالفعل در عرصه اقتصادی ازجمله بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و حوزه انرژی های نو دارد.
وی خاطرنشان کرد: زمینه صدور انواع محصولات کشاورزی این استان به روسیه وجود دارد که در این میان، انگور، سیب، گردو، عسل، زعفران و گوشت حاصل از دام های عشایری ما به لحاظ کیفیت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی خروج از خام فروشی را یکی از سیاست های کلان خراسان شمالی خواند و از سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در بخش سورتینگ، بسته بندی و برندسازی برای محصولات تولیدی استان استقبال کرد.
استاندار هم چنین این استان را مستعد راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی خواند و افزود: برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی، تأمین زمین موردنیاز سرمایه گذاران و هم چنین خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاه ها هیچ مشکلی وجود ندارد. به گفته صالحی، شهرستان های شیروان، جاجرم و اسفراین در اولویت راه اندازی این نیروگاه ها هستند.
رئیس ستاد سرمایه گذاری و اشتغال خراسان شمالی با اشاره به پیشینه شرکت روس و فعالیت های آن در حوزه نفت و گاز یادآور شد: در خراسان شمالی طرح هایی مرتبط با حوزه انرژی نظیر پالایشگاه GTL و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی تعریف شده و شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی در آن ها مهیاست.
صالحی که خراسان شمالی را استانی بکر برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی توصیف کرد، خواستار آن شد تا طرف روس با مدیران بخش های دولتی و خصوصی این استان نشست های کارشناسی برگزار و فرصت های توسعه مراودات تجاری و سرمایه گذاری را بررسی کند.
نماینده شرکت روسی مستقر در جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه هم با اشاره به پیشینه 38 ساله خود در مراودات اقتصادی با ایران به خصوص در حوزه نفت و گاز، آمادگی شرکت متبوعش برای توسعه مبادلات با استان خراسان شمالی را اعلام کرد.
رودیک ایسکوژین با تشریح جایگاه این جمهوری خودمختار در اقتصاد روسیه و زیرساخت های صنعتی، آکادمیک و حمل و نقل آن، از مشارکت در طرح های مطالعاتی اکتشاف و استخراج نفت و گاز، تجارت مواد غذایی، چوب، سیمان، سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر و توسعه مبادلات فرهنگی و گردشگری به عنوان مهم ترین زمینه های مورد علاقه این شرکت یاد کرد.
در این دیدار هم چنین درباره نقش آفرینی فعالان اقتصادی خراسان شمالی در گشایش خانه تجاری ایرانیان در شهر اوفا، مرکز جمهوری خودمختار باشقیرستان و برخی دیگر از موضوعات مرتبط بحث و تبادل نظر شد.
6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.