به گزارش ایرنا، حدود 250 نفر از کارگران پیمانی، قراردادی و رسمی گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای نهمین روز در 2 هفته گذشته در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند و بر رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان استانی و کشوری به وضعیت این گروه فولادی تاکید کردند. اجتماع این کارگران باعث ایجاد ترافیک شدید در مسیر خیابان های منتهی به استانداری شد.
یکی از کارگران گروه ملی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان باید در میان ما کارگران حاضر شوند و به مشکلات به وجود آمده گوش بدهند.
وی ادامه داد: تجمع کنندگان نیروهای کاری هستند که از وضعیت موجود در کارخانه خبر دارند و بر این اساس لازم است مسئولان در جریان واقعیت ها قرار بگیرند.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت: هم اکنون خطوط کارخانه کمتر از ظرفیت موجود فعال هستند در صورتی که چندین کارخانه زیر مجموعه در شرکت گروه ملی وجود دارد که باید مجدد به مدار تولید بازگشت داده شوند.
یکی دیگر از کارگران گروه ملی نیز بر ضرورت حفظ سرمایه های این گروه فولادی تاکید کرد و گفت: کارگران از طریق این شرکت امرار معاش می کنند و وضعیت موجود نشان دهنده آن است که به ظاهر سرنوشت، امنیت شغلی چهار هزار کارگر و زندگی آنها برای مدیران اهمیتی ندارد.
وی بدون اشاره به نام خود افزود: روند موجود نیاز به اصلاح دارد و بر این اساس مسئولان باید رو در رو با کارگران دیدار کنند و برای حل مشکلات اقدام اساسی انجام دهند.
این کارگر گروه ملی در خصوص خبر تامین 40 هزار تن مواد اولیه برای ادامه فعالیت خطوط ، بیان کرد: این میزان مواد اولیه به هیچ وجه پاسخگوی تولید مورد نیاز نیست.

** پرداخت حقوق تا 10 روز دیگر
روابط عمومی فرمانداری اهواز نیر روز سه شنبه خبری مربوط به گروه ملی به نقل از فرماندار این شهرستان منتشر کرد. جمال عالمی نیسی با اشاره به اینکه تا 10روز آینده حقوق کارگران گروه ملی پرداخت می شود، گفت: معوقات کارگران نیز 2 ماه است که در دی امسال واریز می شود.
وی از کارگران خواست با مدیریت شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا شرکت بتواند روند تولید خود را ادامه دهد. وی افزود: در این صورت است که هم مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد و هم مشکلات شرکت برطرف می شود.

** مواد اولیه به زودی تامین می شود
استاندار خوزستان دیروز دوشنبه در واکنش به تجمعات کارگران گروه ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با موافقت و دستور وزیر صنعت مجوز تامین مواد اولیه مورد نیاز این شرکت را از طریق خارج از بورس گرفتیم تا این مواد اولیه در اختیار شرکت قرار گیرد و با ادامه تولید، مشکلات شرکت کاهش یابد و از محل فروش محصولات، حقوق کارگران هم پرداخت شود.
غلامرضا شریعتی افزود: مسئولان کشوری در جریان مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران قرار دارند و برای حل مشکل آنها وارد عمل شده اند.
استاندار خوزستان در خصوص سفر اخیر خود به تهران برای پیگیری مشکلات واحدهای کارگری این استان بیان کرد: در تهران جلسات متعددی برای بررسی این مشکلات با حضور مسئولان کشوری برگزار شد و در 2 روز گذشته بالای 90 درصد از جلسات ما معطوف به حل مشکلات کارگری بوده است.
وی در مورد مشکلات شرکت گروه ملی فولاد ایران نیز گفت: کارگران گروه ملی 2 ماه، و پیمانکار های این شرکت چهار یا پنج ماه مطالبات معوق دارند البته در گذشته این معوقات بیش از اینها بود.
کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران 9 روز است که برای دریافت طلب و حقوق خود در اهواز تجمع می کنند.
این تجمع که از صبح سه شنبه آغاز شده بود حدود ساعت 11:30 دقیقه پایان یافت.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.
این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.