گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است، یونس رنجکش عصر سه شنبه در بازدید از کارخانه تولید فولاد شهرک صنعتی آستارا افزود: حمایت از واحدهای تولیدی با محوریت صادرات از سیاست های دولت است و در این شهرستان نیز پیگیری می شود.
وی اظهار کرد: آستارا با توجه به موقعیت جغرافیایی، مرزی و راه های دسترسی به بازارهای جهانی، کانون صادرات کالاهای تولید داخل خواهد شد و افزایش صادرات از آن، در رونق بخش های اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی موثر خواهد بود.
وی بیان کرد: شرایط شهرک صنعتی آستارا برای توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری مناسب نیست و سرمایه های راکد در آن باید به فرصت تبدیل شود.
رنجکش گفت: کارخانه هایی نظیر فولاد باید علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی با بازاریابی صحیح، فرصت های اقتصادی بهتری را فراهم کند.
او ادامه داد: راه افزایش ارزش افزوده کالا و خدمات، توجه به صنایع تبدیلی است و باید با ایجاد واحدهای صنعتی در آستارا، زمینه فرآوری بهتر محصول با کیفیت برای بازارهای خارجی و داخلی فراهم شود.
شهرک صنعتی آستارا در سال 1387 در روستای کوهپایه ای هودول بخش مرکزی این شهرستان به مساحت 20 هکتار راه اندازی شد و از 36 طرح مجوزدار در آن، 15مورد فعال یا نیمه فعال است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.