دراین یادداشت می خوانیم :
هر شهروند اهوازی به خوبی می داند مرکز استان خوزستان از نظر سرانه فضای سبز با کم و کاستی های زیادی رو به رو است به طوری که اگر به میزان جمعیت و سرانه فضای سبز این شهر نگاهی بیندازیم کمبودهای این بخش را خواهیم دید.

کمبود فضای سبز یکی از دغدغه های شهروندان اهوازی است اما همین فضای اندک که از نظر امکانات، زیرساخت ها، امنیت و بهداشت در وضعیت اسفباری به سر می برد، نیز با پدیده ای مزاحم به نام قلیان فروش ها خانواده ها را برای تفریح در پارک ها با چالش و تردید مواجه کرده است.

یکی از محل هایی که تعداد قلیان فروش های آن از تعداد وسائل بازی کودکان به مراتب بیشتر است پارک ساحلی دو سمت رودخانه کارون به خصوص در قسمت کیانپارس می باشد، این بخش از پارک ساحلی در فصل خوش آب و هوای کمتر دیده و شنیده ی پاییز در اهواز، مقصد بسیاری از خانواده ها است اما در همان بدو ورود پیدا کردن جای پارک اولین چالش پیش روی خانواده ها است که در نهایت یا باید دنبال جای پارک خودرو باشند و یا به یکی از پارکینگ های بدون نظارت شهرداری مراجعه کنند که البته حساب و کتاب آن بیشتر به باجگیرهای جاهل های کلاه شاپویی شباهت دارد.

بعد از پیدا شدن جای پارک مشکل بعدی یافتن محلی برای نشستن است که مناسب یک خانواده باشد؛ البته این کار با توجه به نور اندک و حضور قلیان فروش هایی که با صدای بلند به دنبال جذب مشتری هستند و بعضاً واژه های نامناسبی نیز به کار می برند ، کاری دشوار خواهد بود.
قلیان فروش ها با چیدن تعداد زیادی صندلی پارک را به اختیار خود در می آورند به گونه ای که گویا مالک آن پارک هستند و مکان های و موقعیت پارک را بین خود تقسیم می کنند و در برابر هرگونه قانونی مقاومت می کنند به طوری که چندی پیش اجرائیات شهرداری اهواز که قصد جمع آوری آنها را داشت همین قلیان فروش ها با اسید به آنها حمله ور شده و چند نفر از آنها را مصدوم کردند.

ممکن است عده ای بی کاری و شرایط اقتصادی را بهانه ای برای توجیه حضور قلیان فروش ها و دست فروش ها که آنها نیز معضل های دیگری هستند، عنوان کنند اما با نگاهی به چهره دیگر شهرها خواهیم دید که در شهری مانند شاهین شهر در استان اصفهان حتا یک فروشنده قلیان در پارک پیدا نمی شود آنهم در شرایطی که نرخ بیکاری در این شهر بالا می باشد. انتظار و خواسته همه شهروندان اهوازی از مسئولین انتظامی و قضایی این است که جهت حفظ زیبایی شهر و البته امنیت و آرامش با چنین پدیده های مزاحمی برخورد های لازم صورت بگیرد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.