عادل حرباوی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه حدود 16 مورد شکستگی در سطح شهر گزارش می شود که با 2 اکیپ این شکستگی ها رفع می شوند.
وی با بیان اینکه آب شهرستان (پنج شهر) اغلب از طریق 19 حلقه چاه و 6 منبع تولید آب تامین می شود، گفت: طول شبکه آبرسانی 200 کیلومتر و میزان پرت آب 32 درصد است که این میزان اهمیت اصلاح شبکه های آبرسانی را گوشزد می کند.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری شوش افزود: 120 کیلومتر از شبکه های آبرسانی شوش نیاز به اصلاح و بازسازی دارند که این کار مستلزم تامین اعتبار کلان است.
وی گفت: امسال برای تکمیل و بهره برداری از سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب کوی سلمان که بخش عمده آن مربوط به مسکن مهر است 200 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
حرباوی افزود: عملیات بهره برداری از سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب کوی سلمان از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون 70میلیارد ریال هزینه داشته است.
وی اظهار داشت: احداث ایستگاه پمپاژ، تکمیل خط انتقال و اجرای انشعابات و شبکه های فرعی پیشرفت قابل توجهی داشته اند البته تورم اخیر باعث شد منابع مالی کفاف تامین هزینه ها را نکنند.
وی رفع شکستگی های انشعابات در سطح شهرستان شوش و حومه را نیازمند تخصیص اعتبار دانست و افزود: 120 کیلومتر از شبکه نیازمند اصلاح است که با توجه به اینکه برای اصلاح هر کیلومتر 2 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، برای اصلاح کامل شبکه 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شوش اظهار داشت: روزانه حدود 25 هزارمترمکعب در سطح شهرستان تولید آب داریم که حدود یک و نیم برابر متوسط کشوری آب مصرف می شود.
وی مهمترین طرح های پیش روی این اداره را تکمیل فاضلاب شهری، احداث تصفیه خانه و اصلاح شبکه های آب عنوان کرد و افزود: درمجموع 32 کیلومتر شبکه جمع آوری و چهار کیلومتر خط انتقال اجرا شده که معادل 27 درصد کل شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز شهر بوده است.
حرباوی همچنین از تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار درخصوص احداث تصفیه خانه شهرشوش خبرداد و گفت: تشریفات مناقصات درحال اجراست و پروژه به زودی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: معادل 20 هزار مترمکعب در روز فاضلاب خاکستری وارد رودخانه می شود که با احداث تصفیه خانه این مشکل زیست محیطی و آلودگی رودخانه برطرف خواهد شد.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری شوش گفت: تاکنون برای اصلاح شبکه‌ های کوی ابوذر غفاری و بازسازی شبکه در منطقه زیبا شهر 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: 10 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه شهر حر اختصاص یافته است که به زودی این عملیات آغاز می شود.
حرباوی اضافه کرد: 20 میلیارد ریال نیز برای اصلاح و بازسازی شبکه به شهر الوان اختصاص یافته که در حال حاضر حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی در بحث انشعابات غیرمجاز در شهر و حومه گفت: وجود 250 انشعاب غیرمجاز در شهرستان و حومه نیازمند نظارت جدی در این زمینه است.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری شوش افزود: توجه به مساله سفره های زیر زمینی با وجود تاکید فراوان در شهرستان شوش همچنان رعایت نمی شود.
وی حفظ و صیانت از سفره های آب زیر زمینی را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار داشت: شهروندان می توانند برای انعکاس مشکلات در حوزه آب به ویژه شکستگی ها مراتب را از طریق سامانه تلفنی 122 اطلاع دهند.
حدود 116 هزارو 400 نفر جمعیت در قالب 23 هزار مشترک در شهرستان شوش تحت پوشش اداره آبفا هستند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.