امام جمعه شهرستان بهبهان روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراسم پیاده‌روی بزرگ بهبهانی‌ها، رأس ساعت 9 صبح روز شهادت از مساجد و امام‌زادگان این شهرستان آغاز می‌شود و مردم علاوه بر عزاداری سالروز شهادت امام هشتم شیعیان به سمت مسجد تاریخی حضرت رضا(ع) حرکت می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید قدرت الله ناصری ادامه داد: حضرت امام رضا(ع) در جریان هجرت تاریخ‌ساز خود از کشورهای حجاز، کویت، عراق و شهرهای ایران عبور کرده و به خراسان رفتند.
وی تصریح کرد: طبق تحقیقات به دست آمده توسط مراکز تحقیقاتی یکی از قدمگاه های این حضرت در شهرستان بهبهان بوده است از همین رو در سال های اخیر این مراسم باشور بیشتری برگزار می شود.
حجت الاسلام ناصری یادآور شد: طبق دستورات دینی بزرگ نگه داشتن شعائر اسلامی الزامی است و طبق فتاوای مراجع تقلید گرامیداشت این قدمگاه نیز از شعائر اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: هرسال جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر مسیر 10 کیلومتری را تا قدمگاه طی می کنند البته امیدواریم با حمایت های صورت گرفته این مراسم در سال های بعد با حضور مردم سایر شهرستان های استان برگزار شود.
امام جمعه بهبهان گفت: همچنین قرار است با هماهنگی متولیان فرهنگی کشور از این حرکت راهبردی به‌منظور الگوگیری سایر شهرهای مسیر «جاده ولایت» و دارای قدمگاه، بهره لازم برده شده و این سنت به یک پویش کشوری از شلمچه تا مشهدالرضا(ع) تبدیل شود
مراسم پیاده‌روی بزرگ بهبهانی‌ها، رأس ساعت 9 صبح روز شهادت امام رضا(ع) از مساجد و امام‌زادگان این شهرستان شروع می‌شود و مردم ضمن عزاداری سالروز شهادت امام هشتم(ع)، به سمت مسجد تاریخی حضرت رضا(ع) حرکت می‌کنند.
این سنت در سال های گذشته در کل شهرستان بهبهان گسترش یافته است تا آنجا که هر ساله و در روز شهادت حضرت امام رضا (ع) جمعیتی بالغ بر ده‌ها هزار نفر تا قدم‌گاه حضرت رضا(علیه‌السلام) با پای پیاده راهی این مکان می‌شوند و در مراسمی با شکوه به عزاداری می‌پردازند.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.