به گزارش ایرنا شهیار میرخشتی سه شنبه در جریان بازدید از روند ارائه خدمات درمانی در مرز چذابه، اظهارداشت: در حال حاضر 30 دستگاه آمبولانس به زائران اربعین در گذرگاه مرزی چذابه خدمات رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه برای فعالیت بهداشتی و درمانی از دیگر استان های کشور به کمک دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمده اند، عنوان کرد: در چذابه یک درمانگاه به صورت شبانه روز به فعالیت مشغول است که در جریان حضور زائران اربعین در این مرز 11 هزار و 144 نفر به پایگاه های فوریت های پزشکی استان مستقر در این منطقه مراجعه و تعداد 200 مورد نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان تصریح کرد: در این درمانگاه شبانه روزی پزشک، پرستار زن و مرد، ماما و داروخانه فعالیت می کنند.
میرخشتی خاطرنشان کرد: همچنین طی 24 ساعت گذشته در مرز چذابه یک هزار و 81 مورد به فوریت های پزشکی مراجعه داشتند که از این تعداد یک هزار و 63 نفر در محل درمان شدند و 18 مورد اعزام به بیمارستان صورت گرفت.
وی تاکید کرد: هلال احمر، بسیج و سپاه به زائران اربعین در خاک عراق خدمت درمانی ارئه می دهند و در صورت نیاز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان با این مراکز همکاری خواهد داشت.
مرز چذابه یکی از سه مرز تعیین شده کشور برای اعزام زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات در استان خوزستان و در 110 کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.