به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درخصوص خبر فوت 2 کودک اهوازی به علت مسمومیت خاطرنشان کرد: در مورد فوت 2 کودک در اهواز، اسامی 2 دارو به علت فوت این کودکان نسبت داده شده بود که طبق بررسی ها این داروها در نسخه وجود نداشته و تجویز نشده و اصلا خریداری و مصرف نشده است.
وی افزود: همچنین داروی تقلبی و داروی ‏خارجی نیز مطرح شده که پزشکی قانونی این موضوع را بررسی و اعلام کرد که هیچ مسمومیت دارویی و فوت به علت مصرف دارو وجود نداشته است.
حریرچی بیان کرد: در روزهای اخیر، فشارها در مورد فوت 2 کودک اهوازی شدت گرفت به طوری که پزشک متخصص کودکانی که این 2 کودک را ویزیت کرده بود، از فرط استرس ‏سکته مغزی شدید کرد و در حال حاضر در آی سی یو بستری است و نیمی از بدنش فلج شده است.
به گزارش ایرنا 2 کودک یک و نیم و 6 ساله اهوازی با فاصله کوتاهی به علت ایست قلبی تنفسی راهی بیمارستان شده و کمی بعد از انتقال به مرکزدرمانی، فوت کردند.
علت دقیق مرگ این 2 کودک تا این لحظه اعلام نشده است و شایعات بسیاری در فضای مجازی منتشر شده که از جمله آن می توان به استفاده از شربت ضد شپش و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان اشاره کرد .
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.