به گزارش ایرنا سردار سرتیپ ایوب سلیمانی روز یکشنبه در نشست کاری قرارگاه اربعین در گذرگاه مرزی چذابه با بیان اینکه ورود تدریجی زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه شروع شده است پیش بینی کرد در سه روزه آینده روند ورود زائران به کشور شتاب گیرد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای پلیس در خدمت زائران اربعین حسینی هستند، اظهار داشت: هرسال هماهنگی و هم افزایی بین بخشی برای خدمت رسانی تمام وقت به زائران بهتر می شود و در سال های آینده شاهد وضعیت بهتر و مطلوب تری خواهیم بود.

* کاهش 67درصدی تصادفات جاده ای در ایام اربعین
جانشین فرماندهی انتظامی کشور گفت: در ایام اربعین میزان تصادفات جاده ای در سه مرز کشور و جاده های تردد زائران کشور 67درصد کاهش داشته است ضمن آنکه تلفات انسانی در جاده ها نیز 50درصد کمتر شده است.
وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد با صبر و حوصله رانندگی کنند و به توصیه های ماموران انتظامی توجه کنند.
سردار سلیمانی گفت: تلاش ها و تدابیر زیادی برای کاهش بروز حوادث تلخ جاده ای انجام شده است تا زائران در امنیت کامل به سر ببرند. وی گفت:مجموعه کارها و اقدام هایی که تاکنون توسط نیروهای پلیس انجام شده با عشق و خلوص نسبت به امام حسین(ع) انجام شده است.

*برگشت زائران اربعین در سه روز آینده
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای سه گانه کشور تا سه روز آینده به اوج خواهد رسید و تمهیدات لازم برای عبور بدون معطلی زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.
سلیمانی افزود: در پنجشنبه گذشته عبور بدون مشکل و روان 190هزار زائر به عراق از مرز مهران انجام شد که در طول سال های اخیر یک رکورد محسوب می شود که این کار سنگین نشان می دهد نیروهای انتظامی و امنیتی در چه سطحی از آمادگی قرار دارند.

* نظم پذیری قابل ستایش زائران اربعین
جانشین فرماندهی انتظامی کشور در این نشست ، نظم پذیری قابل ستایش زائران اربعین حسینی را یکی از ویژگی ها اربعین امسال بیان کرد و افزود: صبر ، حوصله و اعتماد به پلیس و از همه مهمتر همراهی فوق العاده مردم با ماموران انتظامی در اربعین امسال بی نظیر بود.
وی گفت: هر سال عزیمت زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق در ایام اربعین منسجم تر ، کم خطرتر و راحت تر می شود و این افتخاری ماندگار برای کشور است .
علی حسین حسین زاده رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه نیز در این نشست گفت: مجموعه کارها و تلاش های صورت گرفته در سایه مدیریت جهادی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی در منطقه چذابه و سرگردانی موقت زائران در جاده های منتهی به چذابه گفت: مردم با جان ودل درهای منازل خود را بر روی زائران اربعین باز گذاشتند و از آنان پذیرایی کردند و این اقتدار نظام اسلامی را می رساند که چنین خدمتگزاران و مردم بزرگواری دارد.
6065/6002/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.