به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدباقر روحانی فر روز شنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناجا به ‌طور جدی وارد صحنه شده تا سفری خاطره‌انگیز، معنوی و با آرامش را برای زائران رقم بزند افزود: سازمان عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا بر اساس وظیفه‌ ذاتی خود در کنار همرزمانش به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می کند.
وی امنیت در مرزهای کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: با حضور سلحشورانه و مدبرانه نیروهای مسلح امنیت در مرزهای کشور به ویپه مرزهای سه گانه تردد زائران تامین شده است.
حجت الاسلام روحانی فر گفت:با وجود اینکه کشور ایران در منطقه‌ای جنجالی و فتنه‌خیزی از دنیا قرار دارد اما در کشور امنیت برقرار بوده و این امنیت با مشارکت و همکاری مردم و نیروهای مسلح به وجود آمده است.
وی اظهار داشت: وحدت شکل‌گرفته در کنگره عظیم اربعین چیزی نیست که بد خواهان و تفرقه‌افکنان به دنبال آن باشند. اربعین مقطعی از تاریخ است که جامعه حضرت مهدی موعود (عج) را در آن می‌بینیم که هیچ‌کس در آن گرسنه یا بدون مکان نمی‌ماند و همه تلاش می‌کنند به‌نوعی به هم کمک کنند. اگر این جلوه به جهانیان معرفی شود بی‌تردید خواهان و عاشقان زیادی پیدا می‌کند.
حجت الاسلام روحانی فر با بیان اینکه همراهی با کاروان اربعین آرزوی هر انسانی است، گفت: اگر جامانده‌ایم اما دلمان با زائران است و از امام حسین(ع) قلب حسینی، زندگی حسینی و مرگ حسینی را طلب می‌کنیم.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
تاکنون 530 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه راهی کربلای معلی و عتبات عالیات شدند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.