به گزارش ایرنا سوخت رسانی به جایگاه های عرضه بنزین و گازوییل با هدف رفاه حال زائران در 2 مسیر اصلی اندیمشک - شوش - الوان - چذابه و اهواز - حمیدیه - سوسنگرد - بستان - چذابه که به 'طریق الحسین' معروف است بدون وقفه ادامه و جایگاه های عرضه سی ان جی نیز فعال نگه داشته شده اند.
تاکنون مواردی از تعطیلی جایگاه های عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به گذرگاه مرزی چذابه دریافت نشده ولی برخی از شلوغی 2 جایگاه دو منظوره بستان و ورودی سوسنگرد خبر می دهند.
تامین سوخت پایدار در مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه همواره مورد تاکید استاندار خوزستان که رییس ستاد اربعین نیز است بوده و به نظر می رسد در زمینه تامین سوخت برای خودروهای زائران مشکل خاصی پیش نیامده است.
با این حال رئیس ناحیه پخش فراورده های نفتی دشت آزادگان که متولی اصلی ساماندهی و تامین سوخت جایگاه ها در مسیرهای منتهی به چذابه است به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی قبلی ، همه جایگاه های عرضه سوخت در مسیرهای فرعی و اصلی منتهی به چذابه موظف شده اند سوخت (بنزین و گازوییل) را بدون محدودیت عرضه کنند.
ابوالقاسم موذن زاده افزود: گروه های تعمیر و نگهداری شرکت پخش فراورده های نفتی برای رفع خرابی های احتمالی جایگاه های مسیر تردد زائران نیز در حال آماده باش بوده و تلاش شده هیچ جایگاهی به علت خرابی حتی به صورت موقت تعطیل نشود.
وی گفت: همه جایگاه های عرضه سوخت بدون مشکل خاصی مشغول خدمت رسانی به خودروهای عبوری زائران اربعین حسینی هستند.
در همین حال مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:ذخایر جایگاه های سوخت در مسیرهای منتهی به چذابه به اندازه کافی وجود دارد و سوخت مورد نیاز جایگاه ها از انبار نظامیه اهواز خارج از نوبت تامین می شود.
نعمت الله نجفی افزود: هم اکنون نیز به منظور تامین سوخت مورد نیاز زائران ، 2 جایگاه سیار در نزدیکی پارکینگ چذابه فعال است و به صورت شبانه روزی گازوییل و بنزین عرضه می کند که عرضه گازوییل به اتوبوس هایی که در ناوگان جابه جایی زائران فعال هستند، سوخت بدون کارت عرضه می شود.
وی گفت: همه جایگاه های منتهی به گذرگاه مرزی چذابه تا پس از بازگشت کامل زائران به وطن به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود .
وی افزود: جایگاههای که در مسیرهای فرعی غرب خوزستان قرار گرفته اند نیز از ذخایر مطمئن سوخت برخوردار هستند و در صورت مشاهده تعطیلی با آنان برخورد می شود.

*توزیع گاز مایع بین مواکب با قیمت مصوب
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: توزیع گاز مایع (سیلندر)مورد نیاز مواکبی که در اطراف پایگاه چذابه مشغول خدمت رسانی هستند با قیمت مصوب 80هزار ریال عرضه می شود.
نجفی افزود:هم اکنون 500عدد سیلندر گاز مایع برای بیش از 300موکب ذخیره سازی شده است و به صورت مستمر نیاز مواکب تامین می شود.
به گفته وی با شروع بازگشت زائران از کربلای معلی به وطن که به صورت طبیعی نیاز به سوخت بیشتر احساس می شود این آمادگی به طور کامل وجود دارد که سوخت مورد نیاز تامین شود.
هم اکنون بیش از 10هزار دستگاه خودرو سواری زائران در پارکینگ های چذابه که توسط شهرداری بستان جانمایی شده نگهداری می شود که هزینه پارکینگ روزانه آن 50هزار ریال است.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه مرزی چذابه از اول ماه صفر شروع شده و در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.
تاکنون بیش از 176هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز راه کربلا را در پیش گرفته اند.
اربعین پارسال 380هزار زائر از چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف شده اند.
چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.