به گزارش ایرنا خادمی که صبح زود در مرز شلمچه با آب و شربت خنک و میوه از زائران کربلا پذیرایی می کند و آنها را از زیر قرآن عبور می‌دهد تا در سایه امن کتاب آسمانی به ‌سلامت به مقصد برسند ، شب نیز در گوشه‌ای از مسیر عبور زائران کفش‌های آنها را واکس می‌زند.
حجت‌الاسلام علی روح‌افزا با تمیز کردن کفش زائران کربلا تبلیغ معرفت حسینی را در پیش‌ گرفته است.
برای هر رهگذری بخصوص زائران خارجی اربعین حسینی حضور یک روحانی با یک صندوق چوبی در حالیکه کفش زائران را تمیز می کند خاص و جالب به نظر می‌رسد تا جائیکه بسیاری از زائران با دوربین تلفن همراه خود از شیخ علی عکس و فیلم می‌گیرند.
حجت‌الاسلام علی روح‌افزا با 35 سال سن متولد ساوه است و از شهر مقدس قم برای خدمت به زائران به شلمچه آمده است.
این خادم اباعبداله الحسین(ع) هر روز تا پاسی از شب کفش‌های زائران کربلای معلی را در مرز شلمچه واکس می‌زند و همراه با آن به بیان احکام و تبلیغ معارف اسلامی می‌پردازد.
این روحانی جوان در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا گفت:کفش‌ زائران را با نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) واکس می‌زنم برای تعجیل فرج یک صلوات هدیه می‌گیرم.
وی افزود:معلم هستم و عقیده دارم از هر فرصتی برای کارهای فرهنگی باید استفاده کرد و باید کار جدید را بخصوص برای نوجوانان و جوانانی که زائر کربلا هستند انجام داد.
حجت‌الاسلام روح‌افزا گفت:در ادبیات دینی عمل را بیشتر بر گفتار ترجیح می‌دهند از این رو سعی دارم تا معارف دینی را در کنار تمیز کردن کفش زائران و واکس زدن کفش آنها بخصوص برای زائران خارجی بیان کنم.
وی بیان داشت: عشق به امام حسین (ع) و خوشحالی زائران ما را در انجام این کار مصمم‌تر کرده است اینجا کفش زائران امام حسین(ع) را تمیز می کنم تا فردای روزی پیش اهل‌بیت (ع) روسفید باشم.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر از یکم ماه صفر محل استقرار خادمانی از سراسر کشور است که شبانه روز به زائران کربلا خدمت رسانی می کنند.
از میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه به طول 15 کیلومتر حدود 450 موکب مردمی برای خدمت رسانی به زائران کربلا برپا شده است.
13 هزار خادم در مواکب مردمی در شلمچه به زائران خدمت رسانی می کنند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 250 هزار زائر از مرز شلمچه عازم عراق شدند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.