به گزارش ایرنا عبداله حسینی روز یکشنبه در نشست کارآفرینان بخش شهیون دزفول در بخشداری افزود: جمعیت روستایی استان خوزستان یک میلیون و 20 هزار نفر می باشد که برای جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیشترین تسهیلات به این حوزه اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در سال 96 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را تصویب کرد و یک و نیم میلیارد دلار معادل 60 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت و معادل همین اعتبار نیز توسط بانک ها تامین شد.
مدیرکل امور روستایی خوزستان افزود: از بهمن ماه پارسال کارهای اداری این تسهیلات انجام و سامانه کارا در راستای ثبت نام متقاضیان اشتغال روستایی فعال شده است.
وی سهم استان خوزستان در مرحله نخست را سه هزار و 400 میلیارد ریال دانست و گفت: حدود 6 هزار و 400 میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شده که تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال از این اعتبارات پرداخت شده است.
حسینی افزود: در بخش شهری 60 میلیارد و 200 میلیون ریال در قالب 14 طرح به 28 نفر پرداخت شده و اکنون نیز این جلسات به منظور رصد و بررسی طرح های ارائه شده برگزار شده است تا درصورت مشکل نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی اظهار داشت: هر فرد متقاضی پیش از اقدام به ثبت طرح در کارا مشاوره های محلی لازم را انجام دهد تا بداند با چه شرایطی باید تسهیلات بگیرد، چه مشکلاتی پیش رو دارد و بازار هدفش برای تولید چیست.
وی افزود: برخی افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی طرح هایی را قبول کرده اند که به بدهکاران بیکار در شهرک های صنعتی تبدیل شده و بدهی های زیادی به بار آورده اند.
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده، کمیته امداد معادل 500 میلیارد ریال برای اشتغال 2 هزار اشتغال روستایی به مددجویان و افراد بیکار روستایی اختصاص داده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به دهیاران و کمیته امداد مراجعه کنند.
وی با اشاره به مشکلات کارآفرینان بخش شهیون دزفول افزود: متاسفانه در چرخه تولید فروش مغفول مانده و دستگاه های متولی فرد را توجیه نمی کنند که در صورت تولید محصول بازار فروش کجاست.
وی اظهار داشت: بازار برخی صنایع دستی مانند کپو در دزفول اشباع شده ولی همچنان متقاضی برای این صنعت وجود دارد که در صورت ورود به این صنعت دچار ضرر و زیان می شوند.
حسینی افزود: باید نشست خاص بازاریابی ویژه محصولات تولیدی در مناطق روستایی دزفول برگزار شود تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید ومحصولاتی که به بازاریابی داخلی و خارجی نیاز دارند مشخص شوند.
در این نشست مشکلات کارآفرینان بخش شهیون دزفول بیان و بررسی شد.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.