به گزارش ایرنا محمد تقی زاده روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: مواردی داشتیم که دانش آموزان دختر به دلیل نامناسب بودن سرویس بهداشتی مدرسه ترک تحصیل کرده اند.
وی گفت: بالغ بر 14 هزار دانش آموز عشایر در خوزستان وجود دارد که بیشتر این دانش آموزان در شرایط نامناسب بهداشتی و روانی در حال تحصیل هستند. سوء تغذیه از دیگر موارد بهداشتی و سلامتی است که رعایت نکردن آن باعث تحلیل جسم دانش آموزان مناطق محروم عشایری شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، داشتن سلامت روان و شادابی را از دیگر موارد مهم حوزه بهداشت و سلامت دانست و بیان کرد:دانش آموزان خوزستانی که به نمایندگی ایران در مسابقات کشتی مراکش حضور داشتند، در مقایسه با دانش آموزان سایر کشورها افسرده تر و گوشه گیر تر بودند و این نشان می دهد که به شادابی و سلامت روان دانش آموزان باید بیش از این توجه شود.
تقی زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در شرایط مالی سخت مدارس خود را اداره می کند افزود: برخی از مدارس خوزستان حتی به نانوایی ها هم بدهکار هستند و مدارس شبانه روزی را داریم که امکان تهیه یک پرس غذای گرم برای دانش آموزان خود را ندارند.
وی با اشاره به اینکه سرانه دانش آموزی بسیار کم و اندک است بیان کرد: پارسال برای یک میلیون و 50 هزار دانش آموز 10 میلیارد ریال سرانه در نظر گرفته شد که برای هر دانش آموز حدود 10 هزار ریال سرانه مشخص شد که امکان برطرف کردن هیچ یک از نیازهای دانش آموزان را نمی کند.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: ارتقای سطح سواد سلامت دانش آموزان ازاهداف آموزش و پرورش است که برای رسیدن به این هدف آموزش بهداشت،گسترش
نهضت سلامت با انجام مراقبت بهداشتی و توسعه بهداشت محیط مدارس مورد توجه است.
علی بنیادی ادامه داد: حدود 530 مراقب سلامت بهداشت مدارس خوزستان را رصد می کنند که به ازای هر 750 دانش آموز یک مراقب سلامت وجود دارد.
وی گفت: به تجهیز اتاق های بهداشت در مدارس بسیار توجه شده و تلاش شده که وسایل مورد نیاز سنجش سلامت دانش آموزان تهیه شود.
رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: 273 مدرسه در خوزستان به عنوان مدارس مروج سلامت مشخص شده اند که امسال به دنبال کیفی سازی فضای این مدارس هستیم.
بنیادی ادامه داد: 12 مورد در اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان مورد نظر است که از جمله این موارد می توان به بحث سفیران سلامت، پیشگیری از بیماری دهان و دندان، دانش آموز در سلامت نوجوانی، آموزش اصول ایمنی و طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس اشاره کرد.
وی افزود: بیشتر مدارس دچار فرسودگی شده اند و به همین دلیل سرویس های بهداشتی در بیشتر مدارس خوزستان نامناسب هستند و نیاز به بهسازی دارند.
وی ادامه داد: بیشتر سرویس های مدارس در کنار آبخوری ها قرار دارند که این مورد می تواند بر سلامت دانش آموزان تاثیر منفی بگذارد.
بنیادی بیان کرد: از دیگر موارد بهداشتی که باید درباره دانش آموزان بسیار جدی گرفته شود توجه به تغذیه آنها است؛ در اطراف بیشتر مدارس خوزستان فلافل فروشی وجود دارد و همین موضوع دانش آموز را به خوردن تغدیه ناسالم ترغیب می کند.
امسال در خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.