به گزارش ایرنا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این آیین با اشاره به خطرات استفاده از فست فودها و غذاهای بیرون بر گفت: گسترش استفاده از فست فودها باعث افزایش بیماری ها می شود.
داود سلمانپور افزود: توجه به سلامت، ایمنی غذا، رعایت ضوابط و استانداردهای وزارت بهداشت در تولید صنایع غذایی اهمیت زیادی دارد.
وی با تاکید بر ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه بهداشت، غذا و دارو اظهار داشت: امروزه محصولات غذایی نامناسب قاچاق و غیرقاچاق و زیر زمینی در حال افزایش است.
سلمانپور با بیان اینکه فاصله تا رسیدن به نقطه مطلوب زیاد است، افزود: پیشگیری بهتر از درمان است و می توان با رعایت این اصل از هزینه ها بکاهیم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول استفاده بی رویه از سموم در زمین های کشاورزی را زنگ خطری برای سلامت جامعه برشمرد و گفت: استفاده از نمک، قند و چربی در ایران چندین برابر دنیاست وهمین باعث شده هزینه درمان، کلینیک ها ومصرف داروها چندین برابر شود.
این آیین به مناسبت فرارسیدن روز جهانی غذا با شعار تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ وارتقای سلامت برگزار و شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان به عنوان واحد برتر و شرکت آرد شعله مورد تجلیل قرار گرفتند.
بیش از 40 شرکت صنعتی و تولیدی در شمال خوزستان مشغول فعالیت هستند.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.