به گزارش ایرنا محمدجعفر فلسفی روز دوشنبه در پنجاه و دومین نشست علنی شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه کلانشهر اهواز از بی نظمی و بی قانونی رنج می برد افزود: مردم از مشکلاتی همچون سد معبر توسط دستفروشان، آشفتگی بازارها و وضعیت آسفالت گله دارند.
وی ادامه داد: اگر سازمان آب و برق، شرکت آب و فاضلاب و یا مخابرات برای تعمیرات تخصصی خود مکانی را حفر می کنند باید آن محل را هم ترمیم کنند.
وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت سخت اقتصادی، نمی توانیم خرابی های سازمان های دیگر را جبران کنیم افزود:متاسفانه تاکنون هیچ نظارتی بر این سازمان ها نشده است از سویی دیگر قیمت قیر افزایش یافته و ‌فشارهای شورا برای ساماندهی در این خصوص بی حاصل بوده است.
فلسفی، با اشاره به اینکه تهیه قیر جزو وظایف شورای شهر نیست گفت: باید دولت و‌ وزارت کشور به این مهم ورود کنند و نرخی را در نظر بگیرند.
وی با طرح این مطلب که بخش عمده ای از مشکلات شورا و شهرداری به گذشته مربوط می شود خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد نیازمند برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت است و نباید انتظار داشته باشیم این کار در مدت کوتاه به سرانجام برسد.

** پرهیز از نگاه جزیی به مسایل شهری
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از اینکه شورای شهر به مسایل جزیی می پردازد گفت: حدود یکسال و نیم از عمر شورای شهر اهواز گذشته اما هنوز به مسایل مهمی همچون ساماندهی دستفروشان، ساخت بازارچه، سنددار کردن منازل شهری، لزوم شناسایی آسیب های اجتماعی و.. نپرداخته ایم.
رحیم کعب عمیر با اشاره به اینکه شورای شهر متولی شهر است ادامه داد: شورای شهر اهواز باید با دستگاه‌هایی مانند شرکت نفت، بنیاد مستضعفان، بنیاد فرمان امام خمینی(ره) و سازمان مسکن که زمین های دولتی را در اختیار دارند در خصوص ساماندهی برخی موارد مانند دست فروشان جلسه برگزار کند.
وی گفت: اگرچه وظیفه ساماندهی دستفروشان برعهده شهرداری است اما این سازمان زمین های دولتی برای احداث بازار روز، بازار شب و جمعه بازار را در اختیار ندارد و سایر دستگاه ها باید در این خصوص همکاری کنند.
کعب عمیر در بخشی دیگر از سخنان خود به مساله مسافربرهای شخصی نیز اشاره کرد و افزود: وقت آن رسیده که اعضای شورای شهر با پلیس راهور و قوه قضاییه درخصوص ساماندهی مسافربرهای شخصی، ایجاد امنیت و رفاه شهروندان جلساتی برگزار کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی منازل مسکونی در سکونتگاه های غیر رسمی اهواز فاقد سند هستند گفت: لازم است تا با همکاری اداره ثبت اسناد و همچنین بنیاد مستضعفان منازل مسکونی منبع‌آب، حصیرآباد، کوی رمضان، کوی علوی، بخشی از کوی فرهنگیان، و ملاشیه سنددار شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: باید تهدیدات و فرصت های شهر را استخراج کرده و در اختیار نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی قرار دهیم تا این موارد به گوش مسئولان کشوری برسد تا شاهد حل بخشی از مشکلات اهواز باشیم.
وی به وضعیت آب و فاضلاب شهر اهواز نیز اشاره کرد و ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب اهواز در حدود صد نقطه حفاری انجام داده که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
کعب عمیر گفت: در شرق اهواز 2 کانون فوق بحرانی گردو غبار وجود دارد که باید از تمام ظرفیت های خوزستان برای مهار آنها استفاده کرد.

** اعتراض شهروندان نسبت به وضعیت شهر
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر با انتقاد از نبود برنامه ریزی برای بهبود شرایط شهر اهواز توسط شهرداری گفت: همه ما از مشکلات اقتصادی کشور مطلع هستیم اما سوال اینجاست که چرا این مشکلات فقط برای کلانشهر اهواز مطرح می شود؟
مازیار جهانبخشی ادامه داد: کلانشهر اهواز دارای منابع عظیم ثروت است اما شاهد بهبود در شرایط خدمات شهری آن نیستیم درحالی که سایر کلانشهرها دایم درحال پیشرفت هستند.
وی با بیان اینکه شهرداری موظف به حضور در صحن علنی شورا و پاسخگویی به سوالات اعضا می باشد گفت: شهردار باید حداقل ماهی یکبار در صحن علنی شورای اسلامی شهر حاضر شود زیرا ما به عنوان نمایندگان شهر، مطالبات مردم را بیان می کنیم.
به گفته جهانبخشی، وضعیت خدمات شهریف عمران، سرمایه گذاری و... در شهر اهواز مورد رضایت شهروندان نیست و آنها دایم اعتراضات خود را به اعضای شورای شهر منتقل می کنند.
بنابراین گزارش، در این نشست مناقصه احداث تقاطع غیر همسطح( زیرگذر) انتهای کوی پردیس در منطقه پنج شهرداری و مناقصه احداث تقاطع غیر همسطح زیرگذر انتهای کوی پردیس منطقه پنج شهرداری به تصویب رسید. همچنین مناقصه احداث تقاطع غیر همسطح ریل راه آهن و خیابان 18 متری چهارم کیان آباد به کیانشهر در منطقه دو اهواز رد شد.
در این جلسه رضوان اکبری نژاد به عنوان مسئول مالی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و ماهرخ حسین پور به عنوان مسئول مالی سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری منصوب شدند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.