به گزارش ایرنا ابراهیم نجفیان روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن وتجارت این استان بیان کرد: از دیروز تاکنون 120 تن روغن خوراکی در اهواز توزیع شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اختلالی که در روند توزیع کالا توسط کامیون داران ایجاد شد سپاه و راهداری خودروهایی را در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان قرار دادند که این تعداد خودرو جوابگو نیست و همچنان در حمل بار به اهواز و استان مشکل داریم.
وی گفت: از بخش خصوصی تقاضا داریم همکاری لازم را با این سازمان در تامین کالاهای اساسی در بازار داشته باشد.
نجفیان بیان کرد: در بازرسی از بنکداران اهواز بالغ بر 2 هزار و 300 بسته رب گوجه و مقدار زیادی شیر پاستوریزه انبار شده کشف شد و 6بنکداری به دلیل تخلف احتکار و گرانفروشی بسته شدند.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان روغن خوراکی مورد نیاز بازار اهواز توسط کارخانه های خوزستان تامین می شود و کارخانه های تولید روغن نیاز به مواد اولیه دارند که باید این مواد از بندر امام (ره) به کارخانه ها ارسال شود.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: برای جبران کمبود روغن خوراکی در بازار لازم است که از کارخانه های تولید داخلی بخواهیم از ارسال روغن خوراکی به خارج از استان تا زمان تامین کمبود بازار خودداری کنند.

** اختلال درحمل بار توسط کامیون داران دلیل کمبودکالا دربازار
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: جو روانی ایجاد شده و اختلال در روند حمل بار توسط کامیون داران به دلیل مشکلاتی که دارند در کمبود کالا در بازار اهواز و خوزستان تاثیر گذاشته است.
علی محمد رحمانی زاده افزود: در 2 هفته گذشته بازار اهواز با کمبود کالاهایی مثل روغن خوراکی، رب گوجه فرنگی و پوشک روبه رو بود که با توزیع 120 تن روغن از دیروز در بازار اهواز تلاش شد این کمبود جبران شود و تا چند روز آینده با توزیع رب گوجه فرنگی تب کمبود این کالا نیز در بازار اهواز کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: در مورد کالاهایی مثل مرغ و گوشت منجمد در بازار اهواز کمبود داریم که باید هر چه زودتر این کالاها در بازار تامین شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: بنکداران در توزیع کالاهای اساسی در بازار دقت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف،بنکداری آنها بسته خواهد شد.
رحمانی زاده بیان کرد: اگر واردات برخی کالاها برای مدت کوتاهی آزاد شود کمبود کالاهای اساسی در بازار برطرف می شود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.