به گزارش ایرنا سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا شامگاه گذشته در مراسم هفتمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی رژه 31شهریور اهواز و در جمع خانواده های این شهدا، اظهارداشت: خوزستان قهرمان چه در انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و همینطور در برهه های زمانی دیگر به تکلیف خود عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از آغاز جنگ تحمیلی رزمندگان در پاوه در حال مقابله با کومله و دموکرات بودند، بیان داشت: رزمندگان جمهوری اسلامی با جان و دل در مقابل نیروهای کومله و دموکرات جنگیدند و پاوه و روستاهای آن پاکسازی شد.
این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: بعد از این بود که به ما گفتند به خوزستان بروید و در آنجا در مقابل بعثی ها مقاومت کنید.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به اینکه وقتی به خوزستان برگشتیم نیروهای صدام تا شهر حمیدیه پیش آمده بودند عنوان کرد: صدام ادعا کرده بود که طی سه روز خوزستان و در عرض یک هفته ایران را تصرف می کند.
خادم سیدالشهدا ادامه داد: مقاومت مردم بخصوص جوانان خوزستان و اهواز بسیار جدی شده بود و در همین حال ارتش عراق زمین گیر شده بود و رزمندگان در حال پس زدن بعثی ها بودند .
وی با اشاره به اینکه در این مقطع آتش بس را به میان کشیدند اما عراق نه عقب نشینی می کرد و نه حاضر بود بگوید که متجاوز است، تصریح کرد: رژیم بعث و همپیمانانش فکر نمی کردند که مردم به میدان بیاییند.
این مقام ارشد نظامی کشور یادآور شد: همین مردم خوزستان بودند که در مقابل متجاوزان بعثی ایستادگی کردند و همراه دیگر هموطنانشان پای کشور، اسلام و انقلاب ایستادند.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور گفت : امام فرمودند که خوزستان دینش را به اسلام ادا کرد و این فرمایش امام بخاطر مقاومت و شجاعتی بود که در هشت سال دفاع مقدس از سوی مردم و جوانان این استان به تمام دنیا نشان داده شد.
خادم سیدالشهدا با اشاره به شجاعت جوانان رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: ما در عملیات های مختلف جوانانی داشتم که شجاعت آنها عجیب بود و به عنوان مثال در یکی از عملیات ها بسیجی وجود داشت که فرمانده بعثی ها را اسیر کرد و او را تخلیه اطلاعاتی کرد.

*جمهوری اسلامی فراتر از خاک های سرزمینی
وی با اشاره به اینکه این جوانان خوزستانی و اهواز هستند که با شجاعت تمام امروز نه در ایران بلکه فراتر از خاک های سرزمینی رفته اند و با دشمن در جنگ هستند، یادآور شد: در دوره ای گروه های تکفیری به سرکردگی ابوبکر بغدادی خودشان را به دیواره های بغداد رساندند و 80 درصد سوریه را تصرف کردند.
این فرمانده ارشد نظامی گفت: در بین رزمندگان همین جوانان شجاع خوزستانی حضور داشتند و یک به یک مناطق تحت تصرف را آزاد کردند.
خادم سیدالشهدا حضور جوانان خوزستانی در بین مدافعان را سرنوشت ساز و تعیین کننده خواند و افزود: این جوانان شجاع در حمله های متعدد به گروه های تکفیری تلفات سنگینی به آنان وارد کردند.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، روحیه شهادت طلبی و ایثارگری را یکی از جنبه های مهم جوانان رزمنده دانست و گفت: تکفیری ها و حامیانشان از اینکه ایران اسلامی به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده، نگران هستند .
خادم سیدالشهدا با بیان اینکه امام راحل پیش از این وعده داده بود که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، گفت: رزمندگان اسلام همانطور که در دوران دفاع مقدس در مقابل بعثی ها به دفاع پرداختند، امروز در دریای مدیترانه و در کنار اسرائیل ایستاده اند و جبهه ما امروز آنجا است و این اقتدار از قدرت اسلام است.

*تروریست ها و عقبه آنها تار و مار خواهند شد
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی طی دوران دفاع مقدس 250 هزار شهید تقدیم اسلام کرد، گفت: ایران اسلامی درحالی 40 سال از حکومتش گذشته که کودتا، تهدید و بحران های زیادی را پشت سرگذاشته است.
این مقام ارشد نظامی کشور با اشاره به اینکه خوزستان 23 هزار شهید داده و در این بین 78 شهید مدافع حرم و 25 شهید عملیات تروریستی اخیر دارد، گفت: حوادثی مانند حمله تروریستی اخیر نمی تواند در اراده مردم ما خللی ایجاد کند.
خادم سیدالشهدا تصریح کرد: مقاومت های شجاعانه مردم تاریخ ساز شده است و مطمئنا عقبه تروریست ها و عوامل آنها توسط همین مردم و رزمندگان تار و مار خواهند کرد.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور خطاب به خانواده های شهدای حادثه تروریستی اهواز اذعان داشت: «اینها در اینجا عددی نیستند که بخواهند عرضه اندام کنند . مطمئن باشید که نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی به شکل ید واحد در مقابل آنها تقاص شهدایمان را خواهیم گرفت و از بین خواهند رفت.

*مردم مراقب افراد سودجو باشند
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خانواده های شهدای حادثه تروریستی اخیر اهواز، با اشاره به ماجرای آتش و گلستان حضرت ابراهیم (ع) گفت: زمانی که عده ای برای آتش زدن پیامبر خدا هیزم جمع می کردند ملائکه به زمین آمدند تا به حضرت کمک رسانی کنند اما ایشان مانع شد و اعتقاد داشت که تنها خداوند است که می تواند آتش را خاموش کند.
خادم سیدالشهدا ادامه داد: بر اساس روایتی در این بین پرنده ای در منقار خود آب می آورد و به روی آتش می ریخت چون اعتقاد داشت که باید به تکلیف خود عمل کند اما در گوشه ای دیگر مارمولکی حضور داشت و در حال فوت کردن آتش بود.
این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه هم اکنون عده ای مارمولک وار در حال سوء استفاده از شرایط به وجود آمده اقتصادی هستند، افزود: مردم باید مراقب باشند و به تکلیفشان عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی هیچ بن بست اقتصادی وجود ندارد و اگر کسی می گوید ما بن بست اقتصادی داریم یا جاهل است یا حرف خائنانه می زند.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با بیان اینکه شرایط امروز بدتر از دوران جنگ نیست، یادآور شد: آنهایی که احتکار می کنند چه در انبارها و چه در خانه هایشان سوء استفاده کننده هستند ولی این درحالی است که کشور در تامین کالاهای مورد نیاز مشکلی ندارد.
7148/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.