به گزارش ایرنا ایرج حریرچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور جبران کمبود پزشک و پرستار در کشور 30 درصد از ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری و پزشکی دانشگاه ها به مناطق محروم با تعهد خدمات سه برابر مدت تحصیل اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه برای دانشکده علوم پزشکی آبادان سهمیه بیشتری در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته درصد بیشتری از داوطلبان در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در دانشگاه علوم پزشکی قبول شده اند امیدواریم در میان مدت این مشکل کمبود را حل کنیم و در کوتاه مدت تمهیدات لازم دیده شده است.
حریرچی در بخش دیگر به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: اولویت درمان در بخش دولتی مردم ایران اسلامی به خصوص مناطق محروم است و بخش خصوصی می تواند در بخش توریسم درمانی ورود کند.
معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر بخش دولتی وارد توریسم درمانی شود صرفا برای این است که بیمارستان های خود را توسعه دهد و درآمد حاصل از توریسم درمانی نیز باید صرف خدمات رسانی به مردم شود.
حریرچی گفت:بخش خصوصی با توجه به حوزه عملکرد خود می تواند به عنوان یک درآمد به گردشگری سلامت توجه کند و در کشور خصوصا در خوزستان این استعداد وجود دارد و باین ظرفیت می تواند به عنوان منابع درآمدی برای جامعه پزشکی و برای توریسم درمانی مفید واقع شود.
وی توریسم درمانی را 2 سطح بیان کرد و گفت: گردشگری سلامت در سطح درمان های رایج و معمول حتما در شهرهای آبادان و خرمشهر امکان پذیر است و برای خدمات تخصصی و فوق تخصصی خاص مانند پیوند کبد و یا مغز استخوان اتباع خارجی می توانند به شهرهای تهران و یا شیراز مراجعه کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اورژانس بیمارستان ولیعصر(ع) خرمشهر را ظرفیتی خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح درمانی با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شد.
حریرچی اظهار داشت: همچنین پروژه بیمارستان قلب خرمشهر با پیشرفت 60 درصد و با وسعت پنجهزار و 600 متر زیربنا در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و در بهار سال آینده تجهیز شود.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.