به گزارش ایرنا، آیت ا... عباس کعبی روز دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود:یکی از مهمترین اهداف نهضت امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی گفت: همه افراد جامعه در برابر امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و لازم است تا برای ایجاد معروف و از بین بردن منکر تلاش کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:دستگاه های اجرایی باید با تکریم ارباب رجوع، حسن خلق، نقدپذیری و مردم داری عامل به معروف باشند و در این راستا فعالیت بیش از پیش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات ضروری است.

** تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک رفتار در جامعه
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان نیز گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هنوز به یک رفتار تبدیل نشده است.
حجت الاسلام غلامرضا شفیعی ‌زاده افزود:بخش مهمی از معضلات اجتماعی کنونی جامعه را، فقط احیای امر به معروف و نهی از منکر می تواند حل کند.
وی ادامه داد:در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر مشکل داریم و در این راستا هم دولت و هم مردم باید همکاری داشته باشند.
حجت الاسلام شفیعی ‌زاده با بیان اینکه ظاهر امروز جامعه به دور از حکومت اسلامی است، گفت: در نظامی که اسلام در آن حاکم است نباید شاهد چنین منکراتی بود.

** گلایه از دستگاه های دولتی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از برخی دستگاه های دولتی در زمینه اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: این قانون می تواند بخش مهمی از مطالبات شهروندان خوزستان را در بربگیرد.
آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی هستند و اجرای آنها واجب است.
وی گفت:مردم بر اساس این قانون می توانند مشکلات و نارسایی های موجود در دستگاه ها را به مدیران تذکر دهند.

** امر به معروف و نهی از منکر یک امر مردمی است
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نیز در حاشیه برگزاری همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: یکی از جنبه های مهم این فریضه الهی ، مردمی بودن آن است.
سردار حسن شاهوار پور ادامه داد: بر همین اساس دستگاه های دولتی باید در حوزه حاکمیتی کمک کنند تا هم معروفات محقق و هم منکرات از بین بروند.
وی با بیان اینکه در انجام اقدامات سلبی دادگستری ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط وظایف خود را باید انجام دهند، گفت: علاوه بر این در حوزه ایجابی نیز نیاز به هماهنگی و اقدامات فرهنگی داریم.
دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، ادامه داد: با توجه به فضایی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی فراهم می کنند هرچقدر کار و تلاش شود بازهم کافی نیست.
وی اضافه کرد: در فضای مجازی و هم فضای واقعی دشمن در حال انجام پروژه های وسیعی است و با توجه به این شرایط نباید کوتاهی صورت بگیرد بلکه باید با اقدامات اساسی و جدی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی کنیم.
شاهوارپور گفت: اقدامات دشمن تاکنون با شکست همراه بوده ولی با این وجود برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در حوزه ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید گسترده تر انجام شود.

** هفت شهید و جانباز امر به معروف در خوزستان
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان نیز گفت: خوزستان تعداد سه شهید و چهار جانباز در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر داشته است.
کهزاد سروستانی ادامه داد: ستاد امر به معروف یک نهادی فرهنگی و مردمی است که تلاش دارد امنیت را در جامعه برقرار و از ارزش ها و اعتقادات در کشور محافظت کند.
وی ادامه داد: این ستاد در یک سال گذشته برای 17 هزار و 335 نفر در قالب گروه های طلایه داران، یاوران و یادآوران امر به معروف کارگاه آموزشی برگزار کرده و از بین این تعداد یک هزار و 750 نفر کارت شناسایی دریافت کرده اند.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.