به گزارش ایرنا منصور مرعشی روز شنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: 20میلیارد ریال برای اجرای این پروژه های پژوهشی تعیین شده که از محل اعتبارات هزینه ای استان تامین می شود.
وی گفت: این پژوهش ها در بخش های مختلف از جمله محیط زیست، عمران، حمل و نقل، سلامت و امنیت غذایی، انرژی، فرهنگ و علوم انسانی و بازرگانی است.
مرعشی ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید از محل اعتبار هزینه ای خود ، یک درصد را برای انجام پروژه های پژوهشی در نظر بگیرند.

** استفاده از انرژی تجدیدپذیر درخوزستان زیرساخت می خواهد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: برای استفاده از انرژی تجدید پذیر مثل استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق در خوزستان به ایجاد زیرساخت لازم نیاز است.
علی حقیقی ادامه داد: خوزستان جای مناسبی برای تولید انرژی خورشیدی نیست و دمای بالا در آن مانع استفاده از صفحه های خورشیدی به منظور تولید برق می شود و نیاز به تاسیسات بسیار پیشرفته در این خصوص است.
وی گفت: می توان کارگروه انرژی تجدیدپذیر در خوزستان تشکیل داد و دبیرخانه آن را در دانشگاه شهید چمران اهواز قرار داد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در شورای برنامه ریزی خوزستان باید به موضوع نمک زدایی و شیرین سازی آب در این استان پرداخته شود.
حقیقی ادامه داد: خوزستان 90 درصد انرژی برق آبی کشور را تولید می کند و خود 10 درصد از این تولید سهم دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان نیز گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از پوشش شبکه تلفن ثابت و یا همراه و اینترنت برخوردار باشند.
علی صالح نساج بیان کرد: برخی روستاهای بالای 20 خانوار در خوزستان که طرح پوشش شبکه در آنها تعریف شده بود، خالی از سکنه شده و یا جمعیت آنها کاهش یافته که اجرای آنها حذف شده است.
وی ادامه داد: پارسال 300 روستای شمال خوزستان زیرپوشش تلفن همراه قرار گرفت و 500 روستا نیز به اینترنت رومینگ مجهز شدند.
وی از ارتقای 150 سایت اینترنت در 150 روستای خوزستان به سطح G4 تا پایان امسال خبر داد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.