شهرام سپهرنیا در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برگزاری این مانور نوعی تمرین و افزایش آمادگی ، هنگام برخورد با خطرات احتمالی است افزود:این تمرین طبق برنامه از پیش تعیین شده اجرا شد تا نیروهای حاضر نحوه عملکرد و توانایی خود را سنجیده و در برخورد با حوادث ، آمادگی بیشتری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این تمرین با شرایط آتش سوزی مواد نفتی در مخازن،امداد و نجات و کمک های اولیه اجرا شد گفت: در این تمرین ، تصمیم گیری درست هنگام وقوع حادثه، مدیریت زمان و مهار و کنترل آتش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
رییس واحد ایمنی و آتش نشانی شرکت لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان، افزایش هماهنگی هرچه بهتر با واحدهای امدادی ، عملیاتی و بررسی میزان سنجش و آمادگی در برخورد با بحران ‌های احتمالی مربوط به مراکز انتقال نفت، حفظ و تقویت آمادگی کارکنان برای انجام واکنش مناسب در زمان وقوع حادثه را از مهمترین اهداف برگزاری تمرین پدافند غیرعامل بیان کرد.
امسال تاکنون سه تمرین پدافند غیرعامل با محوریت آتش سوزی و امداد و نجات در مراکز انتقال نفت منطقه خوزستان با موفقیت اجرا شد.
مرکز انتقال نفت شهید زنگنه در سال 1333 احداث و در فاصله 150 کیلومتری شمال اهواز واقع شده و به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین عبور چندین رشته خط لوله و تاسیسات مخازن نفت خام یکی از مهمترین مراکز انتقال نفت در کشور به شمار می رود.
این مرکز با ظرفیت انتقال روزانه 144هزار بشکه فرآورده های نفتی به استان های همجوار ، در دوران دفاع مقدس چهار بار توسط هواپیماهای متجاوز بعثی بمباران، ولی هر بار با کار جهادی کارکنان نفت بازسازی و وارد مدار عملیات شد.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.