به گزارش ایرنا خداداد مقبلی سه شنبه شب در نشست بررسی برنامه های آماده سازی پایانه مرزی شلمچه برای مراسم اربعین حسینی اظهار داشت:این مقدار اعتبار برای ساخت امکانات رفاهی، ترمینال عبور اتباع خارجی، محوطه سازی و برطرف کردن کمبودها در پایانه مرزی شلمچه هزینه می شود.
وی افزود:پیمانکار اجرای این پروژه مشخص شده و از وی خواسته شده تا طبق مفاد قرارداد سبت به تکمیل سریع پایانه مرزی شلمچه و تکمیل زیر ساخت ها اقدام نماید.
مقبلی اظهار داشت: پایانه مرزی هر کشور نمادی از فرهنگ، نظم، بهداشت و امنیت در آن کشور است لذا پایانه مرزی شلمچه نیز باید از نظر امکانات رفاهی، خدماتی و امنیتی دارای شرایط خوبی باشد.
وی بر آماده سازی و تکمیل و استفاده از حداکثر امکانات پایانه مرزی شلمچه برای بهره مندی مطلوب زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در کشور عراق همچنین گردشگران خارجی که از این مرز تردد می کنند تاکید کرد و افزود:تلاش می شود تا امکانات رفاهی بیشتری برای بهره مندی مسافران در پایانه مرزی شلمچه فراهم شود.
مقبلی اظهار داشت:مرز شلمچه در اربعین حسینی بعنوان تنها گذر مرزی اتباع خارجی در نظر گرفته شده و برای تسریع در تردد آنها مسیر و گیت های جداگانه ای تعریف شده است.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق هستند.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.
اربعین پارسال بیش از یک میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه خوزستان به کشور عراق سفر کردند.
هشتم آبان 1397، روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.