محمد اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفره های بزرگ ایجاد شده در کانال آب تامین کننده آب آشامیدنی اهواز، آبادان و خرمشهر، شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان را بر آن داشت تا بدون قطعی آب، عملیات ترمیم این کانال را آغاز کند.
وی اظهار داشت: بخشی از آب آشامیدنی این شهرها از طریق کانال اصلی پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی و ایستگاه پمپاژ ام الدبس در انتهای این کانال تامین می شود که به دلیل ضرورت تامین آب آشامیدنی، تعمیرات این کانال از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان افزود: این کانال مهم به دلیل بافت خاص زمین های کشاورزی این منطقه درچند نقطه بارها دچار تخریب و نشت آب شده که این موضوع روند آبرسانی را مختل کرده است.
وی اضافه کرد: اخیرا با ایجاد حفره های بزرگ در کنار بدنه کانال درحد فاصل کیلومتر 76 بیم آن می رفت که علاوه بر فرار آب، سازه اصلی در معرض تخریب جدی قرار گیرد.
اسلامی راهکار اجرایی و مطلوب در شرایط فعلی را استفاده از کیسه های بزرگ ضد آب حاوی خاک منطقه عنوان کرد و گفت: همه امکانات انسانی و تجهیزاتی شرکت از جمله ماشین آلات سنگین برای پرکردن این حفره ها و ترمیم کانال به کار گرفته شده و پیش بینی می شود با توجه به قطع نشدن آب کانال، عملیات اجرایی طرح، چند هفته به طول انجامد.
به گزارش ایرنا به منظور بهبود آبرسانی در نقطه بحرانی کیلومتر 76 کانال اصلی پای پل، تیرماه امسال نیز با بکارگیری هفت رشته لوله به طول 336 متر، ترمیم کانال در بخش اصلی سازه انجام شد.
کانال اصلی پای پل به طول 107 کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل به مساحت 65 هزار هکتار و نیز تامین بخشی از آب آشامیدنی اهواز را به عهده دارد.
شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.