به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت نفت ایرانول در آئین افتتاح این پایانه صادراتی نفت گفت:این پایانه با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال با ظرفیت 25 هزار متر مکعب احداث شده است.
عیسی اسحاقی اظهار داشت: ساخت این پروژه 2،5 هکتاری که در 2 فاز تسطیح و شمع کوبی و ساخت مخازن و تکمیل طرح اجرا شده سه سال به طول انجامید.
وی هدف از احداث این پروژه را ارتقا کارایی و توان عملیاتی بندر امام خمینی و رشد شاخص عملیاتی در بخش نفت عنوان کرد و افزود:ارتقا سطح کیفی و کمی ارائه خدمات و تامین محصول یکنواخت به منظور صادرات و بازدهی بالا از دیگر اهداف و ظرفیت های این پایانه است.
اسحاقی گفت: این پروژه شامل مخازن، بویلر، نیروگاه برق، آتش نشانی، پمپ خانه تخلیه مواد از کامیون و خطوط انتقال به کشتی و پیگ رانی است.
وی تصریح کرد: شرکت نفت ایرانول برای صادرات محصولات پالایشی شامل روغن پایخ، اکسترکت، وکس و برایت استان نیاز به مخازن ذخیره در بنادر صادراتی کشور داشته و بهره برداری از این پروژه علاوه بر ایجاد 75 فرصت شغلی کمک شایانی در کاهش هزینه ها و افزایش امکانات رقابتی و صادراتی شرکت ایرانول ایجاد می کند.
اسحاقی افزود: در حال حاضر شرکت نفت ایرانول برای اجاره حدود 10 هزار متر مکعب مخزن، سالانه مبلغی در حدود 200 میلیارد ریال اجاره پرداخت می کند که با بهره برداری از 25 هزار متر مکعب مخازن این پروژه علاوه بر عدم پرداخت هزینه اجاره بها ظرفیت ایجاده شده می تواند سبب توانمندی شرکت در ذخیره سازی بیشتر، فروش بهتر و افزایش قیمت محصولات شده و یا در آینده با اجاره ظرفیت مازاد، کسب درآمد کند.
مدیر عامل شرکت نفت ایرانول گفت:برای بارگیری و تخلیه محصولات، علاوه بر سکوهای تراک، پروژه دارای 2 مسیر ریلی برای توقف قطار و تخلیه و بارگیری آن می باشد.
تولید روغن موتور در آبادان با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 متوقف شد. بازسازی پالایشگاه از سال 94 آغاز شد و با احیا و بازسازی فاز نخست بلندینگ روغن و واحد روغن سازی خودرو در آبادان، سال گذشته عرضه تولید محصول نهایی در این پالایشگاه پس از 35 سال توقف دوباره شروع شد.
پالایشگاه شرکت نفت ایرانول در ضلع شرقی اروندرود و در زمینی به وسعت ٢٠ هکتار قرار دارد، این پالایشگاه نخستین تولید کننده روغن‌های موتور و صنعتی در ایران می‌باشد که سال ١٣٢٩ راه‌اندازی شد. 
انواع روغن های پایه سبک و سنگین، انواع روغن های موتور و صنعتی،(اکستراکت) برای مصرف در کارخانجات ساخت دوده صنعتی، اسلاک واکس به عنوان خوراک اولیه کارخانجات پارافین‌سازی و مصارف صنعتی از تولیدات این پالایشگاه بود. 
این پالایشگاه می‌تواند تمامی سفارش های صادرکنندگان روغن از جمله روغن پایه، روغن موتور و روغن‌های صنعتی را با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تعیین شده در سفارش خرید، تولید کرده و این محصولات را به صورت بالک یا مظروف در اختیار خریداران قرار ‌دهد. 
شرکت نفت ایرانول آبادان در سال 60 میلیون لیتر تولید دارد که در 2خط 20 و 200 لیتری راه اندازی شده است.
در آئین بهره برداری از پایانه صادراتی مواد نفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) مدیر عامل تامین تامیکو و مدیرعامل شرکت شستا حضور داشتند.
به گزارش ایرنا مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.