علی عسگر ظاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تفویض اختیار از ابزارهای مدیریتی است که تاکنون استفاده چندانی از آن نشده است و این مساله سبب شده برخی استانداران چند روز در هفته را برای پیگیری مسایل و مشکلات استان و گرفتن حق قانونی خود به تهران سفر کنند.
وی گفت: 97.4درصد اعتبارات هزینه ای کشور و 75.5درصد اعتبارات تملک دارایی به صورت متمرکز در تهران است و این یک نقص بزرگ است.
نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تمرکز گرایی سبب استفاده نکردن از ظرفیت های اقتصادی در کشور به خصوص خوزستان شده است افزود: کشور ما به لحاظ امکانات و ظرفیت های اقتصادی نفت و گاز ، گردشگری ، معادن و نیروی انسانی یکی از بهترین کشورها است ولی تمرکز گرایی در اعتبارات و تصمیم گیری ها سبب شده از این امکانات به خوبی استفاده نکنیم.
ظاهری در ادامه گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های متنوع استان نیاز داریم استاندار با اختیارات یک رئیس جمهوری عمل کند و تصمیم بگیرد.
وی فقدان تصمیم گیری ، تصمیم سازی و نبود روحیه جسارت در مدیران را از مشکلات مدیریت میانی کشور بیان کرد و افزود:تغییرات مدیریتی باید توام با تصمیم گیری و پاسخگویی باشد تا بتوانیم حق جامعه را ادا کنیم.

* دریافت 10هزار میلیارد ریال سهم خوزستان از نفت
نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت:سهم خوزستان از نفت در سال 1396حدود 10هزار میلیارد ریال بود که با تلاش نمایندگان این اعتبار در بخش های عمرانی استان تخصیص یافت.
وی گفت: در ابتدا سهم خوزستان از نفت پنج هزار و 500میلیارد ریال بود ولی با تلاش جمعی نمایندگان استان در مجلس به 10هزار میلیارد ریال رسید.
ظاهری افزود: امسال سهم خوزستان از نفت بیشتر خواهد شد تا بتوان بخشی از عقب ماندگی های استان را در بخش های مختلف جبران کرد.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.