به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی خوزستان سردارعبداله نظرپور روز دوشنبه در این باره افزود: به دنبال کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه تعدادی سودجو در زمینه قاچاق کالا، شناسایی و دستگیری عاملان آن در اقدامات اطلاعاتی عملیاتی دریابانان آبادان در دستور کار قرار گرفت که، سرانجام شناور مورد نظر شناسایی و در اقدامی غافلگیر کننده ضمن دستگیری ناخدا و پنج خدمه شناور به اتهام حمل بار قاچاق ، 2 هزار و 500 تخته پتو از آنها کشف و ضبط شد.
وی افزود:کارشناسان ارزش تقریبی محموله کشف شده را بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قانونی شد.

** کشف محموله آرایشی بهداشتی قاچاق در آبادان
وی همچنین به کشف محموله لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در آبهای ساحلی آبادان اشاره کرد و گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، و هنگام کنترل شناور های عبوری یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و به سمت بنادر چوئبده در حرکت بود را شناسایی و متوقف کردند.
سردار نظرپور افزود:در بازرسی ماموران 38 هزار و 400 قالب صابون آرایشی که بدون مجوز ، قاچاق و
با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده کشف و ضبط شد
وی گفت: در این رابطه 6متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
وی ادامه داد:سودجویان و قاچاقچیان باید بدانند که مجموعه مرزبانی خوزستان با همکاری و تعامل خوب و سازنده با مرزنشینان سعی در ریشه کن کردن پدیده شوم قاچاق و مبارزه جدی با دانه درشت ها و عوامل پشتیبانی کننده قاچاق را در دستور کار خود قرار داده است و با مخلان اقتصاد داخلی کشور با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

** کشف بیش از سه هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی ماهشهر
فرمانده مرزبانی ماهشهر نیز گفت: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران این فرماندهی موفق شدند 2 فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را در آبهای شمالی خلیج همیشه فارس متوقف کنند.
سرهنگ ایرج زکوی ادامه داد: ماموران در بازرسی از شناورهای توقیف شده سه هزار و 400 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل را که در مخازن جاساز شناور بارگیری شده بود کشف کردند.
وی با اشاره به دستگیری چهارمتهم در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 85 میلیون ریال برآورد کردند که به همراه متهمان پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع مربوطه شد.

** توقیف خودروی حامل لباس قاچاق در ماهشهر
جانشین مرزبانی خوزستان نیز در خصوص توقیف خودروی حامل لباس قاچاق در ماهشهر گفت: یک دستگاه خودروی حامل محموله لباس قاچاق و یک فروند شناور حامل شیلات قاچاق درماهشهر توقیف شد.
سرهنگ محمد سهیلی افزود: ماموران دریابانی ماهشهر در بازرسی از خودروی توقیف شده مقدار بیش از یک هزار ثوب انواع لباس مردانه، زنانه و بچه گانه که بدون مجوز قانونی و به صورت جاساز در خودرو بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.
وی ادامه داد: همچنین دریابانان ماهشهر در عملیاتی دیگر یک فروند شناور حامل یک هزار و 500 کیلوگرم ماهی مخلوط را کشف و ضبط کردند.
جانشین مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری هشت نفر در این خصوص گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله ها را یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع مربوطه شد.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.