نوراله حسن زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در گذشته ثبت تخلف و برخورد با متخلفان صنفی با تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی صورت می گرفت و پروسه زمانی زیادی برای برخورد با اصناف طی می شد.
وی گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و تغییراتی که در قیمت ها رخ داده به منظور تسریع در روند برخورد با متخلفان صنفی و رسیدگی به شکایات مردم و به استناد ماده 28 قانون نظام صنفی این سازمان مستقیم با واحدهای صنفی متخلف برخورد می کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: این سازمان با واحدهای صنفی متخلف برخورد فوری و آنها را تعطیل می کند.
حسن زاده بیان کرد: کم فروشی ، گرانفروشی و یا احتکار از تخلفاتی است که اگر واحدهای صنفی مرتکب شوند با آنها برخورد جدی می شود و تاکنون نیز برخی واحدهای صنفی متخلف به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان در خوزستان تعطیل شده اند.
وی با اشاره به تشدید و تقویت بازرسی ها و کنترل بازار گفت: قانون نظام صنفی برای فروش اقلام و اجناس نرخ عادلانه و فاکتورهایی مصوب کرده که متولیان واحدهای صنفی مکلفند در همان چهارچوب نسبت به فروش اجناس و کالاهای خود اقدام کنند در صورتی که این فاکتورها و نرخ سود عادلانه رعایت نشود معاونت نظارت و بازرسی این سازمان قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.