به گزارش ایرنا دکتر مرضیه نجف کوچک پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به زودی کانون سلامت محله کوی آل صافی اهواز نیز راه اندازی می شود و مقدمات آن انجام شده است.
وی افزود: در یکی دو روز اخیر آموزش های لازم به مردم محله شهرک طالقانی ماهشهر ارائه شده و به زودی کانون راه اندازی می شود.
نجف کوچک ادامه داد: هر محله ای که اعلام آمادگی کند و مردم و معتمدان پای کار باشند ظرفیت های محله شناسایی و آموزش ها ارائه می شود.
رییس اداره تامین و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: قرار است برنامه راه اندازی کانون سلامت محلات شهری و روستایی در تمام محلات و روستاها اجرایی شود که اعضای آن مردم هستند.
وی اضافه کرد: با اعلام فراخوان گروههای مردم محلات می تواند ثبت نام کنند و همین اعضا و دبیر و جانشین دبیر انتخاب می کنند و مجمع سلامت محله ای نیز تشکیل می دهند و این مجمع سلامت محله مشکلات محل خود از ابعاد مختلف سلامتی بررسی ، اولویت بندی و حل می شوند.
نجف کوچک اظهار داشت: در صورت حل نشدن به مجمع سلامت شهرستان، مجمع سلامت استانی و یا کشوری ارجاع می شود.
رییس اداره تامین و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: هزینه مجمع و کانون به وسیله خیرین، سمن ها و داوطلبین تامین می شود و هزینه ای به دوش دولت ندارد.
وی در خصوص فعالیت های کانون سلامت محلات گفت: حمایت طلبی و جلب مشارکت مردم در فعالیت های مرتبط با سلامت، تعیین مسائل اولویت دار محله مانند دفع زباله، آب آشامیدنی، اعتیاد، مصرف دخانیات، طلاق و بیکاری با هدف ارتقای سلامت ساکنان و محیط محله، تقسیم کار و اقدامات محلی بین ساکنان داوطلب اعضای کانون و توانمند سازی ساکنان داوطلب همکاری از جمله این فعالیت ها است.
وی در ادامه به مجمع خیرین در سطح بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: این مجمع برای کمک به افراد بی بضاعت تشکیل شده و همچنین برای خرید دستگاههای بیمارستان ها از جمله دستگاه سونوگرافی برای هندیجان اثر بخش بوده است.
نجف کوچک اظهار داشت: یکی از خیرین در سربندر 400 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان سربندر تامین اعتبار کرده است.
3004/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.