به گزارش ایرنا وحید کیانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اهالی رسانه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در کل استان خوزستان 63 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فعال است.
وی با بیان این که برخی شهرستان ها بیش از یک مرکز و برخی اصلا مرکزی ندارند ادامه داد: شهرستان اهواز هفت مرکز کانون، دزفول و اندیمشک هر کدام پنج مرکز، آبادان و خرمشهر هر کدام چهار مرکز، و امیدیه از 2 مرکز برخوردار هستند اما شهرستانی مانند اندیکا حتی از داشتن یک مرکز کانون پرورش فکری محروم هستند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر توسعه مراکز ممنوع است و امکان این که مرکز ثابتی را احیا یا تاسیس کرد وجود ندارد چرا که در این برهه مشکل کمبود اعتبارات بسیار زیاد است.
وی افزود: تلاش ما این است تا با مدیریت ارشد استان برخی از مشکلات حل شود و سعی می کنیم در این مدت به جای مراکز ثابت از مراکز سیار استفاده کنیم.
کیانی بیان کرد: همچنین برای کودکان استثنایی و معلول نیز برنامه هایی در نظر داریم و اغلب مراکز تجهیزات اولیه ای چون ویلچر دارند و رمپ ورودی برای تردد آسان کودکان معلول وجود دارد.
وی تاکید کرد: در حوزه ظرفیت های فرهنگی تلاش می کنیم تا مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجان را به دل مردم ببریم و مردم با کانون ارتباط برقرار کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان ادامه داد: تفاهمنامه ای به منظور ایجاد ظرفیت های تازه و بیشتر میان اداره کل کانون پرورش فکری کودک ونوجوان خوزستان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و اداره کل امور روستایی در دست تهیه است تا بتوانیم خدمات بهتری به کودکان و نوجوانان این استان ارائه کنیم.
وی با اشاره به برنامه های پیش روی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان بیان کرد: در آبان ماه جشنواره قصه گوی برگزار می شود این جشنواره علاقه مندان بسیاری دارد و امسال بخش قصه گویی موبایلی نیز به آن اضافه شده که علاقه مندان می توانند قصه های 90 ثانیه زندگی خود را به جشنواره ارسال کنند.
کیانی ادامه داد: علاوه بر این قصد داریم نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان را برپا کنیم.
وی با بیان این که کودکان خوزستانی عضو کانون در جشنواره ها ملی و بین المللی کودکان و نوجوانان عنوان های خوبی را کسب می کنند توضیح داد: در هفته جاری نیز در جشنواره سی و یکم فیلم کودک در اصفهان یک نماینده خوزستانی برگزیده شده و جایزه جشنواره را دریافت می کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان در پایان فعالیت های متنوع و مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تشریح کرد.

**ایجاد اشتغال برای 12 هزار نفر از جوانان خوزستان
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت:از طریق توسعه پیش دبستانی توانستیم 12 هزار نفر از جوانان استان را مشغول به کار کنیم.
اردشیر شجاعی بیان کرد: وجود دانش آموزان دو زبانه در استان یکی از مسایلی بود که گاهی موجب افت تحصیلی دانش آموزان خوزستانی می شد برای این منظور با توسعه پیش دبستانی تلاش کردیم دانش آموزان را برای ورود به مقطع ابتدایی توانمندتر کنیم.
وی گفت: در زمینه ریشه کنی بی سوادی نیز با ارایه طرحی شناسایی، جذب و نگه داشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در دستور کار قرار دادیم اما کافی نیست برای شناسایی همه افراد بی سواد نیاز به فرهنگ سازی داریم
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: باید مردم هر فرد بی سوادی را که می شناسند معرفی کنند چراکه رفع این مشکل نیاز به کمک همگانی دارد.
وی در خصوص پرونده ضرب و شتم معلمان نیز گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم و اگر متوجه شویم کسی قصد دارد به معلمان ما آسیبی برساند به هیچ وجه سازش نخواهیم کرد.
نمایشگاه هفته دولت چهارم تا هشتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد. در این دوره 30 دستگاه اجرائی در قالب 45 غرفه از سازمانها و ادارات مختلف شرکت کرده و به ارائه دستاوردها و فعالیتهای خود پرداختند.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.