هومن حاجتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون کارگری شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیگر کارگران نیز در حال تشکیل پرونده هستند و بعد از بررسی و تایید کمیته استانی بیمه بیکاری این کارگران از سوی تامین اجتماعی پرداخت می شود.
وی با اشاره به تامین نشدن مواد اولیه و توقف تولید شرکت لاستیک خوزستان و در نهایت پایان کار 200 کارگر این شرکت گفت: وضعیت این شرکت امروز با حضور مدیرعامل شرکت بررسی و مقرر شد بعد از رفع مشکل واردات مواد اولیه و راه اندازی مجدد شرکت، کارگرانی که پایان قرارداد آنها اعلام شده بود، بکارگیری شوند.
وی افزود: در تلاش هستیم تا قبل از راه اندازی مجدد خط تولید شرکت لاستیک خوزستان به کارگران شاغل در این شرکت بیمه بیکاری پرداخت شود.
حاجتی علت اصلی توقف تولید در شرکت لاستیک گتوند را وارداتی بودن مواد اولیه ساخت تیوپ و مشکلات بانکی عنوان کرد و گفت: روند ثبت سفارش این ماده به دلیل مشکلات سامانه بانکی به طول انجامید و امکان ترخیص از گمرک وجود نداشت.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیران شرکت لاستیک خوزستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، بانک ملی مرکزی قول داده است تا مشکل این شرکت را در هفته های آینده رفع کند.
به گزارش ایرنا شرکت لاستیک خوزستان در گتوند که در سال 1396 به عنوان صادر کننده برتر کشور در صادرات تیوپ خودرو شناخته شد، بدلیل ترخیص نشدن مواد اولیه این شرکت از 31 مردادماه پایان قرارداد 200 کارگر پیمانکار و شرکتی را اعلام کرد و هفته گذشته با توقف تولید مواجه شد.
شرکت لاستیک خوزستان درگتوند، بزرگترین تولید کننده انواع تیوپ در کشور بوده که از سال 1370 فعال است.
این شرکت در بخش مرکزی شهرستان گتوند واقع شده و با اشتغال بیش از 270 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم نقش مهمی در ایجاد اشتغال در منطقه دارد.
7467/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.