به گزارش ایرنا فرامند هاشمی زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان که به ریاست استاندار خوزستان در سرسرای اداری استانداری برگزار شد افزود: استان های کرمان ، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان برای مرز چذابه و استان های هرمزگان ، بوشهر و فارس برای مرز شلمچه مشخص شده، و بخشی از امکانات مورد نیاز زائران از این استان ها تامین خواهد شد.
وی گفت: استان های معین در زمینه تجهیز محل اسکان زائران ، احداث سرویس بهداشتی و حمام بر اساس نقشه تعیین شده و پیش از حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر اقدام خواهند کرد.
رییس کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی خوزستان افزود:شهرداری تهران نیز همچون اربعین سال های گذشته بخشی از امکانات حمل و نقل خود را برای جابجایی زائران به 2 مرز چذابه و شلمچه گسیل خواهد کرد.

** پروژه های راه سازی ، معطل قیر
استاندار خوزستان نیز در این نشست با انتقاد از تخصیص ندادن قیر برای پروژه های راهسازی در مسیر اهواز - چذابه و اهواز - خرمشهر گفت: صادر نشدن حواله قیر برای پروژه های راهسازی با توجه به اینکه تنها 2 ماه تا اربعین حسینی باقی مانده غیرقابل قبول است.
غلامرضا شریعتی دستور داد از همه گزینه های لازم برای تامین قیر از سوی شرکت نفت پاسارگاد استفاده شود تا این شرکت ملزم شود قیر مورد نیاز پروژه های راهسازی مسیر تردد کاروان های اربعین حسینی را تامین کند.
وی گفت: شرکتی که محل فعالیت اصلی آن در خوزستان است باید ابتدا نیازهای خوزستان را در زمینه قیر تامین کند و سپس به دیگر اولویت ها بپردازد.
استاندار خوزستان شرکت پارسارگاد را به تعطیلی کردن این واحد صنعتی که در آبادان فعال است در صورت ندادن قیر تهدید کرد.
عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این نشست از کمبود شدید قیر برای به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام به ویژه مسیر اهواز به چذابه انتقاد کرد.

** واگذاری زمین برای ساخت مواکب مردمی در چذابه و شلمچه
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی نیز گفت: 301 قطعه زمین در محدوده سه هکتاری پایانه چذابه و 300قطعه زمین در شلمچه برای ساخت و ساز موکب های پذیرایی در اربعین حسینی به هیات های مردمی واگذار شده است.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: تغذیه ، پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی به صورت کاملا مردمی و در طول 2 هفته مانده به روز اربعین به صورت شبانه روزی انجام می شود.
وی گفت: زمین هایی که به اطراف گذرگاه مرزی چذابه برای ساخت و ساز مواکب واگذار شده به صورت 20ساله خواهد بود ولی زمین در شلمچه از اربعین سال آینده پس از جانمایی در مکان جدید به صورت درازمدت واگذار می شود.

** 100تریلر آب معدنی برای مرز چذابه از محل کمک های مردمی
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: امسال با توجه به گرمی هوا ، 100دستگاه تریلر حامل آب معدنی از محل کمک های مردمی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به مرز چذابه روانه خواهد شد.
وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته پخت و پز در موکب ها به صورت مجزا و بر اساس سلیقه موکب داران ولی با رعایت موازین بهداشتی انجام خواهد شد.

** کمربندی بستان در اربعین امسال باید زیربار ترافیک قرار گیرد
استاندار خوزستان گفت: کمربندی بستان به صورت چهاربانده در اربعین امسال باید زیر بار ترافیک قرار گیرد تا تردد زائران بدون معطلی صورت گیرد.
شریعتی ، فرماندار دشت آزادگان را موظف کرد مساله معارض زمین در مسیر ایجاد کمربندی شهر بستان که سه کیلومتر طول دارد را حل و فصل کند.
به گزارش ایرنا در این نشست 2 ساعته ، مسایل و ملاحظات امنیتی و انتظامی ، امداد ونجات و به کارگیری 2 فروند بالگرد امدادی از سوی جمعیت هلال احمر ، توسعه و محصور سازی کامل توقفگاه خودرو در چذابه ، آبرسانی به محل های جدید استقرار مواکب در چذابه توسط آبفار خوزستان، تامین یخ ، روشنایی برق ، خط کشی و نصب تابلوهای راهنمایی در مسیر اهواز تا چذابه ، تسریع در صدور ویزای الکترونیکی و پیگیری این موضوع از سوی دفتر امور خارجه در اهواز ، بهسازی و لکه گیری مسیر 45کیلومتری عبدالخان به بستان و تاکید بر قطع نشدن روند صادرات کالا از 2 بازارچه مرزی چذابه و شلمچه از دیگر محورهای مورد بحث در ستاد اربعین حسینی خوزستان بود.
نشست ستاد اربعین حسینی روز جمعه گذشته دوم شهریور 1397 در پایانه مرزی چذابه با حضور استاندار خوزستان به منظور بررسی روند پروژه های زیرساختی در مسیرهای منتهی به پایانه چذابه برگزار شد.
در ایام اربعین پارسال حدود 380هزار زائر از طریق گذرگاه مرزی چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر تا اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شروع می شود.
بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان روز اربعین حسینی است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.