به گزارش ایرنا یک واحد دامداری گاو شیری 50 راسی در روستای دشت بزرگ از توابع بخش عقیلی شهرستان گتوند در آیینی با جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
سرپرست معاونت فرمانداری گتوند در حاشیه افتتاح این واحد دامداری به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد با مساحت پنج هزار و 360 متر مربع با اعتباری بالغ برهشت میلیارد ریال احداث شده است.
هومن حاجتی با بیان اینکه از سرمایه گذاران در اجرای این طرح ها حمایت می شود، افزود: پنج میلیارد ریال این طرح تسهیلات بانکی و سه میلیارد ریال دیگر سهم آورده سرمایه گذار بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان گتوند ظرفیت خوبی در طرح های کشاورزی دارد و نیاز است که دستگاه ها همکاری لازم برای این طرح با سرمایه گذاران را داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی گتوند نیز گفت: این طرح نخستین طرح شهرستان است که از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در شهرستان راه اندازی می شود.
ابوالقاسم زراعتکار افزود: این واحد تولیدی زیر نظرجهاد کشاورزی فعالیت می کند و چهار نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: تاکنون 25 میلیارد ریال تسهیلات 6 درصدی از بخش اشتغال پایدار روستایی به مرحله اخذ قرارداد و جذب در بانک ها رسیده است و بزودی به سرمایه گذاران بخش خصوصی پرداخت می شود.
وی افزود: از این مبلغ 9 طرح شامل سه طرح دامداری، چهار طرح پرورش زنبور عسل و 2 طرح پرورش قارچ اجرا می شود و اشتغال قابل توجهی در شهرستان گتوند صورت می گیرد.

** اجرای سه طرح عمرانی در بخش مرکزی گتوند
بخشدار مرکزی گتوند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح جمع آوری آب های سطحی، زیرسازی و آسفالت، بهسازی و روشنایی معابر و خیابان ها در روستاهای این بخش اجرا شد.
محسن آقایی با بیان اینکه این طرح ها در مدت پنج ماه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان گتوند اجرا شد، افزود: طرح اجرای جوی و جدول و جمع آوری آب های سطحی معابر و خیابان ها با 16 هزار و 505 متر در روستاهای دو پیران، کوشکک، شهرک پنجم، سله چین سفلی، آبید علیباز، آبید حاجی بابا، پل پرزین، میان پیلان، سلامگاه و عباس آباد از توابع این بخش اجرا شد.
وی گفت: طرح زیرسازی و آسفالت و بهسازی معابر و خیابان ها در روستاهای کوشکک، شهرک پنجم، سله چین سفلی و سلامگاه از توابع بخش مرکزی با مساحت 35 هزارمترمربع انجام شد.
بخشدار مرکزی گتوند از همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گتوند در خدمات رسانی به روستاهای بخش مرکزی قدردانی کرد و افزود: آسفالت معابر و خیابان ها با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است که قیر مورد نیاز برای این آسفالت ها توسط بنیاد مسکن بصورت رایگان تامین شد.
آقایی همچنین ازاجرای طرح روشنایی معابر در روستاهای کوشکک و شهرک پنجم خبر داد و گفت: سه برج نوری در روستای کوشکک و 30 شعله چراغ در شهرک پنجم برای روشنایی و تسهیل در تردد روستائیان نصب شد.
وی افزود: تمام این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها اجرا شدند.
بخشدار مرکزی گتوند اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات متنوع بانکی به روستائیان یک پست بانک در شهرک پنجم از توابع این بخش راه اندازی شد تا روستائیان خدمات بانکی خود را سریعتر در روستا انجام دهند و مسیر طولانی از روستا به شهر را طی نکنند.
جمعیت روستایی و عشایری بخش مرکزی شهرستان گتوند بالغ بر 9 هزار و 200 نفر است.
2 بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و نیز 45 روستا شهرستان 74 هزار نفری گتوند را شامل می شوند.
7467/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.