گزارش جی پلاس؛

باز شدن درِ هیوندا سوناتا مدل 2020 با موبایل + عکس

خبرهای جدید حاکی از آن است که کمپانی خودروسازی هیوندای قرار است از سال 2020 استفاده از گوشی‌های هوشمند را در خودروی مدل سوناتا جایگزین سوئیچ کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، در نمایشگاه خودروی بین‌المللی نیویورک که در این هفته برگزار شد، کمپانی هیوندای موضوع خودروی سوناتای 2020 را به عنوان نسل سوم خودروها مطرح کرد که به اولین سوئیچ دیجیتال در خودروسازی مجهز شده است.

سابقه تولید خودروی سوناتا به دهه 1980 میلادی بر می‌گردد و کمپانی سازنده آن قصد دارد در آخرین نسل این خودرو که نسل 2020 آن است، از فناوری جدیدی استفاده کند که تاکنون در هیچ‌ کدام از خودروهای خود به کار نبرده است. در سوئیچ دیجیتال، از فناوری ارتباط میدانی نزدیک برای تبدیل گوشی هوشمند به سوئیچ از طریق کاربرد موبایلی استفاده می‌شود و دیگر نیازی به حمل سوئیچ‌ نیست.

از طریق نرم‌افزار مخصوصی که روی گوشی‌های هوشمند دارندگان خودرو نصب می‌شود، مالک خودرو انتخاب می‌کند که کدام گوشی هوشمند مجهز به این نرم‌افزار باشد تا در مواقع لزوم بتواند از آن برای باز و بسته کردن در خودرو استفاده کند. تنها زمانی که گوشی در چند سانتی‌متری خودرو باشد، می‌توان با آن درهای خودروی سوناتا را کنترل کرد و از طریق بلوتوث و از راه دور هم می‌توان سیستم‌های مختلف خودرو را مانند فعال کردن آلارم و استارت زدن خودرو را فعال کرد.

در حال حاضر این نرم‌افزار تنها برای گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. خودروی سوناتا 2020 سپتامبر امسال وارد چرخه تولید شده و از اکتبر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید