گزارش جی‌پلاس از رونقی که گوشی های جدید با خود می آورند

30 میلیون گوشی تاشو تا سال 2023 به بازار می آیند

جدیدترین آمار به دست آمده از یک شرکت آمریکا، حکایت از آن دارد که شمار گوشی‌های تاشو تا چند سال آینده به حدی می‌رسد که می‌تواند رونق از دست‌رفته بازار گوشی‌های هوشمند را برگرداند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی گارتنر در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که طبق انتظار، گوشی‌های تاشو با رسیدن به 30 میلیون واحد تا سال 2023 حدود پنج درصد گوشی‌های پیشرفته را شامل شوند که به این ترتیب جان تازه‌ای را به بازار گوشی هوشمند تزریق می‌کند.

کاربران از گوشی تاشو به عنوان یک گوشی هوشمند برای انجام کارهای معمول روزانه استفاده می‌کنند و حتی ممکن است روزانه صدها بار آن را باز و بسته کنند و روی نمایشگر پلاستیکی آن تایپ کنند که با تا شدن گوشی احتمال خراش افتادن روی نمایشگر آن هم وجود دارد.

محققان انتظار دارند که طی پنج سال آینده گوشی‌های تاشوی هوشمند به دلیل چالش‌های متعددی که در فرآیند تولید و ساخت با آن مواجه می‌شوند، محصول مناسبی به شمار می‌رود. قیمت فعلی گوشی‌های تاشو 2 هزار دلار است که حتی در بسیاری از تولیدکنندگان اولیه هم نوسان قیمت دیده می‌شود.

انتظار می‌رود که شیپ‌منت یا حمل گوشی هوشمند به بازارهای جهانی تا پایان سال 2019 به 1/8 میلیارد واحد برسد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ بازار تلفن هراه به رشد خود ادامه خواهد داد و میزان شیپ‌منت یا ورود آن به بازارهای جهانی با رشد 2/1 همراه خواهد بود.

کاربران گوشی‌های تاشو تا آستانه فناوری جدید پیش رفته‌اند؛ به این معنا که اگر مدل‌های جدید گوشی، کاربردهایی با کارآمدی، قابلیت و تجربه‌های تازه را به ارمغان نیاورند، کاربران دیگر نیازی به نو کردن گوشی‌های خود احساس نمی‌کنند. با وجود این، فروشندگان باید متوجه این باشند که مشتریان زمان زیادی از عمر خود را صرف کار با گوشی‌های هوشمند می‌کنند.

شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی گارتنر انتظار دارد متوسط عمر گوشی‌های به‌روز دنیا از سال 2023 از 2.6 سال به 2.8 سال افزایش یابد.

دیدگاه تان را بنویسید