روح الله لایق روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان به همراه ماموران پلیس اطلاعات از منزل این شکارچی متخلف لاشه قوچ وحشی را کشف و ضبط کردند.
وی گفت: پس از هماهنگی قضائی و در بازرسی از منزل شکارچی متخلف، یک قبضه سلاح گلوله زنی متعلق به همسر نامبرده ، اجزای یک راس قوچ وحشی شامل کله قوچ و 4 عدد دست و پا، یک دست لاشه قوچ وحشی- مقدار 5 کیلوگرم گوشت قوچ وحشی بصورت قورمه شده کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: این متخلف دارای چندین سابقه شکار غیرمجاز در سالهای اخیر می باشد که پس از تشکیل پرونده قضائی به دادگاه معرفی شد.
پارک ملی و منطقه محافظت شده سالوک در شمال غربی شهرستان اسفراین حدود 20هزار هکتار است و دارای اقلیم نیمه خشک و معتدل است.
شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، این منطقه را به یکی از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی بدیل کرده که قسمت شمالی آن دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.
قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین به شمار می آید.
همچنین در این پارک گونه های مهم جانوری دیگر از جمله پلنگ، گراز، گرگ، روباه، شغال، کفتار، گربه، پالاس، سمور سنگی، تشی، کبک، تیهو، چکاوک، انواع سهره، سارگپه، بحری، کفچه مار، افعی و مار آتشی وجود دارد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد که با دارا بودن 2 پارک ملی سالوک و ساریگل و 2منطقه حفاظت شده و یک منطقه شکار ممنوع با تنوع جانوری و گیاهی ارزشمند از ذخیره گاهای ژنتیکی غنی کشور دراین حوزه محسوب می شود.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.