سیاوش وحدت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این طرح که به صورت کشوری در حال اجرا است، واحدهای صنعتی، صنفی، خدماتی و کارگاهی که مشمول پرداخت تعدیل بدهی های معوق بوده و تاکنون موفق به پرداخت مبالغ مذکور اصل بدهی و تعدیل معوقه نشده اند تا هشتم شهریور ماه امسال مشمول مشوقات بخشودگی می شوند.
وی با بیان اینکه این طرح به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اجرا می شود افزود: در این طرح تلاش داریم موانع تولید رفع شده و انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با رویکرد رونق تولید و اشتغالزایی و اعطای مشوق به واحدهای صنعتی، صنفی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی دستور العمل بخشودگی جرائم دیر کرد بدهی‌های معوق ابلاغ شده است.
وحدت تصریح کرد: واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری که به بدهی آنها جرائم تعلق گرفته باشد با پرداخت 50 درصد اصل بدهی مشمول 60 درصد بخشودگی و با پرداخت 100 درصد اصل بدهی مشمول 80 درصد بخشودگی می شوند همچنین واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد که بدهی آنها جرائم تعلق گرفته باشد، با پرداخت 50 درصد اصل بدهی مشمول 50 درصد بخشودگی و با پرداخت 100 درصد اصل بدهی مشمول 70 درصد بخشودگی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تاکید کرد: همه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی تا هشت شهریور ماه، با مراجعه به این شرکت می توانند از مشوقات بخشودگی تعدیلات بهره مند شوند.

* رسیدگی به مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی در کمیته های تخصصی
وحدت در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، کمیته رسیدگی به مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی استان برگزار می شود گفت: این کمیته ها با هدف شناسایی نیازهای صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی برگزار می شود.
وی افزود: در نخستین نشست، مشکلات 30 نفر از تولیدکنندگان مستقر در شهرک های صنعتی بجنورد، بیدک و شهرک صنعتی شماره سه بجنورد بررسی شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تاکید کرد: این کمیته ها برای تمام شهرک ها و نواحی صنعتی استان با زمانبندی مشخص برگزار می شود.
خراسان شمالی دارای 9 شهرک و پنج ناحیه صنعتی است
تاکنون 230 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که برای آن 2 هزار و 320 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.