به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا خباز روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با وی گفت: بسیاری از خساراتی که اکنون کشور با آن ها روبروست و بعضی هم قابل جبران نیست، به دلیل بی توجهی به مباحث زیست محیطی رخ داده است.
استاندار هم چنین برون سپاری امور تصدی گری به مردم را ضروری خواند و گفت: دلسوزی مردم محلی برای انفال و منابع طبیعی و محیط زیست خیلی بیشتر از دولتی هاست؛ البته به شرط این که آموزش ببینند لذا واگذاری حداکثری امور اجرایی به بخش غیردولتی و مردم باید ادامه یابد.
خباز ادامه داد: دولت فقط باید به امور حاکمیتی، برنامه ریزی و نظارت بپردازد و اجرای کارها را به مردم بسپارد و مدیرانی که برون سپاری می کنند، مدیرانی موفق هستند.
وی با اشاره به گستردگی وسعت مناطق طبیعی و محدودیت منابع و امکانات و نیروهای دولتی برای صیانت از آن ها تصریح کرد: مردم می توانند قدم به قدم مثل یک محیط بان عمل کنند.
وی با بیان این که می توان استان زرخیز خراسان شمالی را با توسعه امکانات گردشگری به ایران و دنیا شناساند، گفت: بهترین قابلیت توسعه استان رشد بخش گردشگری است؛ بنابراین لازم است با اجرای قوانین به نحوی که رضایت نسبی مردم جلب شود و با همدلی و هم زبانی، به درخواست و تقاضاهای توسعه ای با نگاه مثبت و لحاظ کردن اصول زیست محیطی پاسخ داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار با بیان این که کمتر از 10 درصد وسعت این استان در قالب مناطق چهارگانه یا قرق ها حفاظت می شود، گفت: تاکنون 3 محیط بان در استان در راه حراست از این منابع خدادادی به شهادت رسیده اند.
سید اصغر مطهری با ذکر مشخصات کلی مناطق چهارگانه حفاظتی استان و ثبت جهانی ذخیره گاه زیست کره کپه داغ، پایلوت شدن این استان در اجرای طرح روستای سبز را یادآور شد و مساعدت استاندار را برای تامین اعتبار اجرای طرح های مطالعاتی مرتبط با کانون های ریزگرد، توسعه و راه اندازی ایستگاه های پایش ، سنجش آلایندگی هوا و احداث مزکز تحقیقات زیست محیطی استان را خواستار شد.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.